Bestaat er een land waar anarchie is of ooit heeft plaats gevonden?

Dan bedoel ik als staatsvorm en niet omdat de overheid door er niks te zeggen heeft door de aanwezigheid van bijvoorbeeld terroristen of andere geweldadige groepen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (6)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_anarchist_communities
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dus :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anarchie is het ontbreken van een staatsvorm. Meestal ontstaat zo'n situatie door oorlog o.i.d. Gezien de vraagstelling, moet ik zeggen dat het antwoord op de vraag nee is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een anarchistisch land kan niet bestaan. Een niet-gestructureerde structuur is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er was in Denemarken ooit een community bij Kopenhagen, (Vrijstad) Christiania genaamd. Tegenwoordig zijn er afspraken tussen die community en de Deense overheid, zodat je je af kunt vragen of er hier sprake is van anarchisme.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Cathalonië in Spanje gedurende de Spaanse Burgeroorlog (1936 - 1939). Lang heeft dit niet bestaan: het ging ten onder aan interne verdeeldheid en, inherent aan anarchisme, zware voedseltekorten.

Zie wikipedia: Spaanse Burgeroorlog.