Waarom gaan mensen in Amerika altijd naar een wasserette?

Das toch helemaal niet handig, drie keer per week je zooi meesjouwen over straat, kost nog een boel tijd ook. Zijn de wasmachines er soms onbetaalbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

In Nederland zijn ook wasserettes.

Niet iedereen in Amerika gaat naar een Wasserette. De mensen die dit wel doen zijn vaak de armere mensen. Gedeeltelijk hebben zij geen geld om een eigen wasmachine aan te schaffen, en gedeeltelijk ook geen plek om deze neer te zetten.

Daarnaast hebben appartementen complexen soms een eigen wasserette. Dit washok is dan niet voor iedereen openbaar maar bevat ook niet je eigen apparatuur. Op deze manier worden de kosten gedeeld. In Nederland kun je dit bijvoorbeeld terug vinden op een studenten campus.

Toegevoegd na 52 seconden:
Overigens zijn deze industriele wasmachines een stuk groter dus hoef je minder vaak een was te draaien. Ook kun je twee of drie machines tegelijk gebruiken zodat je snel klaar bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet iedereen in de VS heeft een eigen wasmachine. Je ziet het veelal in de grote steden waar de huizen/appartementen een stuk kleiner zijn. Ook als je in een groot appartementen complex woont, is er vaak niet eens een aansluiting voor de wasmachine. Vandaar dat mensen met hun was naar de wasserette gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet dat Amerika geen huursubsidie heeft. Wie geen of een slechte baan heeft kan zich vaak niet meer dan een klein kamertje permitteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om verschillende redenen:
1. De Amerikaanse wasmachines zijn heel anders gebouwd dan de Europese machines. Ze hebben bijvoorbeeld geen verwarmingselement. Daarom moeten ze op zowel de
koudwaterkraan als de heetwaterkraan aangesloten worden. Anders kun je alleen koud wassen en dan krijg je niet alles schoon. Niet iedereen beschikt over warm water.
2. Ook wassen die machines heel erg kort waardoor alles net niet schoon wordt.
3. Amerikaanse wasmachines worden van bovenaf gevuld.
In het midden van de trommel zit een soort torentje dat ronddraait. Hierdoor zijn dit soort machines was-slopers. Na een paar maanden kun je handdoeken weggooien of als poetslap gebruiken.
4. Wellicht hebben ze in de wasserettes betere machines die wel op verschillende temperaturen kunnen wassen en/of een europese trommel hebben waardoor de was heel blijft.
5. Sommige Amerikanen zijn een beetje lui en waarom zou je de was zelf doen als je het ook kunt laten doen.