In welk land is het het eenvoudigst om de nationaliteit van het betreffende land te krijgen? En in welk land het moeilijkst?

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog even handig als vermelding: het makkelijkst/moeilijkst voor een Nederlander. EU is logischerwijs eenvoudig, maar doel meer op de landen buiten Europa/EU.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er af welke nationaliteit jezelf hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk mijn toevoeging anders eens...

Antwoorden (2)

Noord-Korea is het lastigst lijkt me, daar kom je sowieso niet of amper in. VS is ook lastig, maar te doen als je daar iets kan toevoegen. Veel Aziatische landen lijken me lastiger, denk aan China, Iran, Saoudi-Arabië Jemen etc.

Alle EU-Landen zijn redelijk makkelijk daarin, omdat we met zijn allen in de schengen zone leven. Dit is natuurlijk anders voor mensen uit niet-EU landen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Als je je meldt aan de grens van N-Korea, en je vraagt daar politiek asiel aan, verwacht ik dat je met open armen wordt ontvangen. De Grote Leider komt je zelf een paspoort overhandigen. Je kunt daarmee echter niet het land, verwacht ik stellig.
In Israël kun je slechts staatsburger worden als je jood bent. En Australië laat ook geen niet-blanken binnen. Slechts onder grote internationale druk zo nu en dan een handjevol bootvluchtelingen die daar zijn aangespoeld.
En in landjes als San Remo kun je pas staatsburger worden als je een paar miljoen op de bank hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
San Remo is geen land, maar een Italiaanse badplaats ;-)
teusvh
11 jaar geleden
Zou ik San Marino bedoeld hebben? Idem Monaco.
Dat is lastig te beantwoorden, maar ik vermoed dat het erg lastig gaat worden om de nationaliteit van Vaticaanstad te verkrijgen.