Lijden ook mannen onder het schoonheidsideaal?

Ik zelf ben een man( geen homo) overigens maar stel de vraag gewoon uit interesse.

Ik zelf kan zeggen van ja!!! Ik heb een huidprobleem en ik krijg er af en toe wel is een opmerking van of ik vind geen partner voor een groepstaak... En je voelt dat sommige mensen op je kijken echt kijken en niet je innerlijk geloof dus(geloofs in jezelf).

Vraag me af of er meer mannen zijn die af en toe het gevoel hebben dat er een soort druk ligt op uiterlijk voor hun dus dat het niet alleen bij vrouwen is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat mannen ook vaak het gevoel hebben binnen de norm te moeten vallen. Alleen denk ik dat die norm voor mannen misschien wat ruimer is dan voor vrouwen. Maar mannen die afwijken van wat normaal gevonden wordt, voelen dat echt wel in het dagelijkse leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, iedereen is onderworpen aan het schoonheidsideaal; de keerzijde van massamedia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,hoor, ik ben ondanks mijn gevorderde leeftijd zonder geurtjes en andere opsmuk nog zeer in trek bij het andere geslacht. Althans bij mijn dame,dochter schoon en kleindochter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen een maatschappij waarin er steeds meer wordt gewezen en gelet op het uiterlijk van iemand, is het logisch dat iedereen er graag goed en verzorgd uitziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zeker!

In mijn geval wel in ieder geval... Ik probeer er zeker goed uit te zien; sport elke dag en ben 16 kg afgevallen in pakweg een half jaar. Ook ben ik gespierder geworden. Ik kan wel zeggen dat ik dat allemaal voor mezelf doe maar eigenlijk zou ik liever de hele dag op de bank liggen vreten (oke... dat is wat overdreven).

Mannen staan ook zeker onder druk. Ik zelfs veel meer als vrouwen! Mannen vinden een redelijk aantrekkelijke vrouw al snel prima terwijl vrouwen in mijn ogen een stuk kritischer (en vooral harder) zijn. Alles moet 'kloppen' anders maakt een man amper kans. Niet te klein, niet te dik, niet te dun, spieren, goed haar, mooie ogen enz enz.

Als ik tv kijk met huisgenoten, zijn het altijd de vrouwen die het nodig vinden om te benoemen wat er zo lekker is aan een man op tv. Ik weet niet of het jaloezie is ofzo, maar leuk is anders... En ik zie er niet slecht uit. Ik ben te jaloers denk ik... En de laatste tijd te veel bezig met uiterlijk.

Wat je zegt is zeker waar. Helaas vinden mensen uiterlijk vaak belangrijker dan uiterlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk lijden mannen ook onder het schoonheidsideaal. Tweederde van de mannen die in hun midlife crisis zitten denken dat ze nog steeds verliefd en aantrekkelijk zijn voor meiden van een jaar of 20. Deze mannen doen er ook van alles aan om zo mooi mogelijk voor de dag te komen.
Haarverven voor mannen is tegenwoordig al helemaal normaal gevonden. Allerhande geurlijnen worden uitgedacht en gaan als zoete broodjes.
Ik als vrouw val ook voor een lekkere man die lekker ruikt en dan hoeft die van mij echt geen capriolen uit te halen zoals haarverven.
Zelf heb ik een man met zilvergrijs haar, 74 kg, 55 jaar en nog steeds lekker.

Wanneer je zoals jij een huidaandoening hebt kan ik me best voorstellen dat je dat wil verbloemen.
Ga eens naar een schoonheidsspecialiste en vraag haar eens of er iets aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen weleens je kunt beter iets aan je been hebben dan aan je gezicht, het gezicht is in de sociale interactie het eerst dat men ziet en men vormt maar al te snel een mening en men wijst op uiterlijkheden maar al te snel af.
In dat opzicht lijden mensen, man of vrouw inderdaad onder het schoonheidsideaal. Dat ideaal is overigens in het leven geroepen door het bedrijfsleven dat het schoonheidsideaal gebruikt om goed te verkopen. Er was immers een tijd dat corpulente Rubensvrouwen tot het schoonheidsideaal behoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mannen kunnen ook lijden aan het schoonheidsideaal.
Iedereen kan er aan lijden.