Wat hebben vrouwen toch met handtasjes, en waarom zouden mannen dat minder, of niet hebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt trouwens wel steeds meer. Handtassen voor mannen!

Het beste antwoord

Ik ben zeker wel van de tasjes, ik sjouw eigenlijk best veel zooi met me mee, ik ben op iedere situatie voorbereid, en ik ben ook erger dan vriendinnen, want ik heb altijd alles bij me wat zij missen.

Maar waarom eigenlijk? Ik wil op alles voorbereid zijn, zodra ik het niet bij me heb heb ik het nodig, ik vind het leuk om voor mezelf maar ook voor anderen te zorgen. Misschien heeft het te maken met de verzamelwoede van vrouwen? Vrouwen zijn misschien pragmatischer ingesteld. Ik doe het ook omdat ik het mooi vind. Ik weet niet waar ik mijn spullen moet laten, een portemonnee in mijn kontzak vind ik geen gezicht. Een mooie tas vind ik ook belangrijk. Ik ben niet iemand die iedere week een nieuwe tas koopt, maar ik wil wel een tas die mooi bij mijn outfit past. Ik wil ook jurkjes kunnen dragen, daar kan ik mijn spullen niet in kwijt. Misschien heeft het ook te maken met het huiselijke, vrouwen willen misschien wat vaker hun spulletjes van thuis mee hebben.

Als het gaat om het om de haverklap kopen van een nieuwe tas dan kun je het ook doortrekken naar het kopen van schoenen. Een vriendin van mij heeft een tassentic, ik heb een schoenentic. Het is een soort van trofee: kijk eens wat ik nu weer gevonden heb. Het is ook verzamelwoede: voor iedere outfit een andere schoen. Zij heeft hetzelfde met haar tassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Nou,ik ben dan weer de uitzondering die de regel bevestigd want ik ben vrouw maar ik haat tasjes.Ik prop zoveel mogelijk in mijn jaszak en als ik een keer een tas meeneem vergeet ik hem weer mee terug te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, wat grappig. Ik ben net zo ja. +je Taurus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat deed ik ook, ik heb toen mijn jaszakken begonnen uit te scheuren maar een tas gekocht.
Ha, die mrTmo;

Misschien omdat mannen minder zooi mee willen zeulen. Alles wat niet in mijn zakken past hoef ik niet altijd bij me te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik (vrouw) heb ook niets met handtasjes, maar waar laat je anders je spullen? Vrouwen heben vaak toch wat extra dingen bij zich, zoals een kam en wat make-up.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daaruit volgt de vraag, waarom ze al die spullen mee moeten nemen. Ik neem ook niet mijn kam, gel en dergelijke mee ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrouw wil er nu eenmaal een beetje leuk en verzorgd uitzien. We hebben vaak wat langer haar dan mannen en dat raakt snel in de war door de wind, een kammetje is dan ook erg handig om bij je te hebben. En make-up moet vaak even bijgewerkt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dus uit ijdelheid? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, ijdel vind ik een groot woord, maar je kan het zo zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IJdelheid hoeft niet slecht te zijn, natuurlijk ;)
Je moest eens weten wat ik allemaal bij me heb dat past niet in mijn zakken hahaaa Mannen hebben alleen een portemonnee bij zich.Past in de broekzak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen hebben geen tasjes nodig: ze stoppen hun rijbewijs enz. bij hun vrouw in haar tas....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is het ook onnozel wat ik zoal meesleep. Het is meer voor "jeweetmaarnooit". Pleisters als de kinderen vallen, deo als het zweet daarvan uitbreekt, zakdoeken om tranen te verwijderen en noem maar op. Als ze straks groot genoeg zijn kan ik eindelijk een maatje kleiner nemen (van tas hahaha).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen zijn wat praktischer dan vrouwen.

Man: Heb je iets waarschijnlijk niet nodig, neem het dan niet mee.
Vrouw: Is er een kans dat je iets nodig hebt, neem het dan mee.

Man: Als mijn haar niet helemaal netjes zit, doe ik het met mijn vingers zo goed mogelijk in model. Dan zit het misschien niet helemaal perfect, maar goed is goed genoeg.
Vrouw: Als mijn haar niet helemaal netjes zit, voel ik mij volkomen onzeker tot ik het tot in de puntjes in orde heb. Daarom móet ik kam, gel, lak, bij me hebben, dat kan écht niet anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Man:ik heb hoofdpijn schat,heb je een aspirientje in je tas.
Vrouw:Natuurlijk lief,voor het geval dat....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frontje zou ik in binnenzak van jas meenemen. Overigens heeft mijn nieuwe auto wel een mooie autoradio, maar zonder zo'n stomvervelend frontje. Kwestie van een beetje praktisch zijn. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals gezegd, het meest praktische is: geen frontje hébben. Heb je er toch een, dan verstoppen. Maar niet in de passagiersruimte, maar bijvoorbeeld onder de afdekplaat onderin de kofferbak, bij het reservewiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaha.
Ik kwam dit antwoord tegen en volgens mij komt dat dicht bij de waarheid:

"Een handtas vertelt wie je bent. Er is voor elk soort vrouw een soort handtas. Zit er weinig of teveel in je handtas? Ben je ijdel? Dan heb je spullen voor make-up, een spiegel en deodorant bij. Wil je op alles voorzien zijn? Dan heb je zeker tandflos, aspirines en een boek bij.

Vrouwen kennen hun handtas ook goed. Zij weten alles meteen terug te vinden. En alleen zij hebben een uitleg voor alles in de tas. Er kan ook heel veel in een handtas. En dan is er ook nog eens de mode van de grote handtassen. Met zo een tas neem je vanzelf nog meer mee. Want je weet nooit wie of wat je tegenkomt"

Dus naast de uitstraling van de handtas, is vooral het laatste belangrijk. Een vrouw wil voorbereid zijn op elke situatie. Mannen denken daarin anders, die nemen alleen mee wat ze sowieso nodig hebben. Dus bijvoorbeeld zoals ikzelf portemonnee, mobiel, autosleutels en that's it. Heb je geen tas voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar zou ik anders mijn spulletjes moeten laten? In mijn handtas zitten: portemonee, sleutels, leesbril, paspoort, mobieltje, pen, opschrijfblokje, stoffen boodschappentas, lippenstift, spiegeltje, kam, pakje papieren zakdoekjes en wat op dat moment belangrijke papieren. Ik zie me dat nog niet allemaal in mijn jas- of broekzak proppen. En als we samen weggaan geeft mijn man me ook nog eens een gedeelte van zijn spullen om in mijn tas mee te nemen. Er is hier dan ook geen sprake meer van een handtasje maar van een fijne, ruime schoudertas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan volgt dus de vraag: waarom moeten al die spullen allemaal mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ijdelheid en stel dat je het niet bij je hebt :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
portemonee: gaat in de jaszak of de broekzak.
sleutels: in de broekzak.
leesbril: niet nodig.
paspoort: niet nodig.
mobieltje: in de broekzak.
pen: niet nodig.
opschrijfblokje: niet nodig.
stoffen boodschappentas: niet nodig.
lippenstift: niet nodig.
spiegeltje: niet nodig.
kam: niet nodig.
pakje papieren zakdoekjes: niet nodig.
belangrijke papieren: rijbewijs zit in portemonnee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toilettasje ,kam ,agenda,pen, portemonnee ,mobiel,foto boekje,kauwgom,zakdoekjes,pleisters,haarborstel,leesbril,sleutels stel je hebt het nodig?;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, hoe váák heb je het nodig? Hoogst zelden. Dus van de 200 keer dat je alles meesleept, heb je er 199 keer alleen maar last van: extra handtas alleen voor al die meuk, extra gesleep, onhandig. Slechts 1 keer heb je er een klein beetje nut van. Praktisch is: inzien dat die 199 minnen zwaarder wegen dan die ene plus. Beter 199 keer voordeel en 1 keer nadeel, dan andersom. Zo niet, dan kun je wel doorgaan: neem extra sokken mee, schoenpoets, een paar postbode-elastieken, een enveloppe en postzegels, een stadsplattegrond, een paar woordenboekjes voor als je een buitenlander de weg moet uitleggen, een restaurantgidsje voor als het wat later wordt, je pyjama voor als het nog later wordt, een regenjas, een paraplu, antidiarreemiddel, noodfluitje, zakmes, zaklamp, enzovoort. Als je al een noodvoorziening meeneemt, wees dan consequent en neem alles mee wat je nodig zou kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac: Leesbril heb ik wel nodig. Mijn paspoort is mijn identificatiedokument (hoor je altijd bij je te hebben). Papieren zakdoekjes heb ik vaak nodig. Toegegeven: lippenstift, spiegeltje en kam gebruik ik onderweg niet zo vaak; papier en pen ook niet. Maar dat zijn dan 5 voorwerpen voor het geval dat... Onder belangrijke papieren versta ik bv kaart voor het ziekenhuis of 'n brief van een of andere instantie waar je een afspraak bij hebt, of 'n brief die je op de post moet doen, recepten voor de apotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leesbril zou bij mij in de binnenzak gaan, of aan een touwtje om de nek. Zo zie ik dat bij collega's vaak. Ik gebruik mijn rijbewijs als identificatiedocument. Zit in de portemonnee. Ik heb *altijd* de portemonnee bij me, en dus automatisch mijn identificatie. Moet ik een brief posten, dan gaat die in de hand of in de jaszak. Recepten en brieven kunnen meestal in de portemonnee, bij het papiergeld. Alleen als ik echt ergens heenga waar ik veel spullen nodig heb, neem ik een tas mee. Dat is slechts zelden het geval.
Omdat het een leuk accesoire is en (mijn reden dan) omdat ik dan mn halve kamer mee kan nemen. Zakdoekjes, telefoon, portemonnee, sigaretten, sleutels, rijbewijs, kauwgom, agenda en alle kabeltjes die ik eventueel nodig zou kunnen hebben voor mijn telefoon. (zodat ik vervolgens een half uur moet zoeken naar een pen in die bodemloze put)
Maar ik pas ook wel de grootte en kleur van mijn tas aan, aan de tijd van het jaar en mijn kleding.
Ik ben zo'n "vrouw" die iets met handtassen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ben ik zeker een uitzondering, ik heb niets met handtasjes. Ik heb er geen en hoef er geen. Als ik van huis ga neem ik m'n portomonee mee, mijn sleutels en misschien als ik het niet vergeet mijn mobiel. make-up of een kam, nee, dat heb ik niet nodig, ben al mooi van mezelf ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ net als ik,kijk maar naar mijn antwoord.
Omdat het reuze handig is en waar moet je anders al je spullen laten, ik ga echt niet met een rugzakje lopen hoor.
Die handtas moet tegenwoordig en bowlingtas zijn omdat er zoveel in moet. Niet alleen de lipstick en de mobiel, maar ook de papieren voor de vergadering, de laptop, en in veel gevallen de mobiel, portemonnee en agenda van je man die met je mee is.
Er zijn natuurlijk wel mannentassen en er is de rugzak, maar mijn man doet zijn spullen liever in mijn bowlingtas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keer in de zoveel tijd mest ik hem uit, mijn handtas en dan verbaas ik me over een aantal zinloze zaken die ik tegenkom. Ik haal hem leeg, reorganiseer hem weer en een tijdje later is het weer zover.
Maar toch vind ik het wel fijn om bij me te hebben die lipstick, kam, mobieltje, sleutelbos, pijnstillers, zakdoekjes, portemonnee.
Ik zou een aantal zaken kunnen weglaten, zeker maar sleutel, mobiel en portemonnee kan ik toch niet zo makkelijk kwijt in mijn outfit. Voel me niet zo charmant met al die bobbels in mijn kleding.
Dan toch maar die tas, die inmiddels al jaren dezelfde is, een mooie soepen leren tas met lang hengels die ik makkelijk om mijn schouder kan hangen, twee vakjes aan de voorkant waarin meteen voor het grijpen, de sleutelbos en mobiele telefoon. En eerlijk is eerlijk, als we weg gaan, zegt mijn vaak: kan dit even bij jou in de tas......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen hebben geen handtasjes omdat hun alle spullen in de hantas van de vrouw hebben :P

Toegevoegd na 9 minuten:
hanDtas dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, heel juist opgemerkt Sasha, +1.
Mannen hebben het ook, maar minder. Ik ken genoeg mannen die ook tassen hebben en daar zit zelfs gereedschap in. Zijn aardig grote tassen overigens.

Het is handig om een tas bij je te hebben. Een vrouw heeft iets verzorgends, inderdaad pleisters, zakdoekjes etc. altijd handig en het komt heel vaak van pas.

Ga ik zakelijk op pad met mijn mannelijke collega's: dan heb ik een grote handtas bij mij, want hun sleutelbos moet er in en soms nog wat dingen.

Overigens, wat mannen allemaal in hun broekzak hebben zitten (pantalon), ik vind het niet echt mooi staan. Het staat nogal hobbelig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
"het staat nogal hobbelig"  --  da's voor de man toch juist een statussymbool, een hobbel in de broek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht ik al... ik kon geen ander woord vinden.
Als echte heer draag jij toch de lasten van de dame?
Ik stop meestal alles wat ik meemoet in mijn jaszakken dan loop ik meteen in evenwicht.
Maar vrouwen die hebben veel te dingen. zoals een grote portemonee. make-up doosje. telefoon. een klein agenda. ja noem maar op.
maar sommige mannen dragen ook wel eens een Gucci tasje...

Mijn vrouw had voor me verjaardag gekocht hihi
Maar ik draag die tas nooit.!

En man met een tas, ken je niet voorstellen joh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey ik denk dat het is dat vrouwen nu eenmaal wezens zijn die graag opvallen,je weet wel make-up,kleedjes en dergelijke en bij die make-up en kleedjes moet er ook een passende handtasje zijn om hun outfit te vervolledigen.Enja vrouwen hebben nu eenmaal enhousiasme op schoenen en handtassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een vrouw en heb ook helemaal niets met handtasjes. Vindt het alleen maar lastig, ballast. Als ik al een tas meeneem moet het vooral praktisch zijn, dus wordt het een rugzaktasje. Wanneer ik uitga, neem ik alleen het hoognodige mee (geld, sleutels, kauwgom) en probeer dit dan kwijt te raken in mijn zak(ken). Een tasje moet je steeds ergens kwijt of vasthouden. Lastig!
Waarom vrouwen meer met handtasjes hebben?
Tsja, ze hebben natuurlijk vaak meer mee te nemen.
Ze zijn b.v. ongesteld of willen wat kneut meenemen om zich tussendoor op te tutten.
En wees eerlijk...een man met een handtasje ziet er toch ook niet uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik ben geen tasjes freak.
Komt misschien uit de oude tijd.
De vrouwen droegen toen alleen jurken en hadden misschien wel geen zakken.
Bovendien hebben mannen tig zakken. Dat scheelt.