Waarom wil iedereen het goede maar wint het kwade vaak?

Het wordt vaak gezegd dat liefde belangrijk is voor iedereen, iedereen heeft liefde nodig. Ik begrijp dan alleen niet waarom mensen die juist lief zijn het slechter hebben in de maatschappij. Zo kijk ik ook al terug naar de geschiedenis. Dat Jezus en Gandhi vermoord zijn terwijl zij juist liefde wilden brengen over de wereld. Waarom wil iedereen dan liefde als de mensen die juist liefde geven er het vaakst slechter vanaf komen dan de mensen die bot en onverschillig zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoge bomen vangen veel wind. Er hoeft maar één persoon te zijn om iemand te vermoorden. Zelfs al heeft een persoon duizenden aanhangers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet denk aan Hitler en kadafie ze zijn vermoord en Hitler pleegde zelfmoord!

Het beste antwoord

Omdat je als je liefde verkondigd (zoals Jezus), ook altijd verkondigd dat je iets op moet geven. Mensen zullen altijd iets op moeten geven (zoals trots of eer) om iedereen lief te hebben en liefde te bewijzen. Het is echt niet makkelijk, probeer het maar eens, om niemand te verwijten en iedereen lief te hebben.
Maar men hoort niet graag dat ze iets op moeten geven, want dat doet pijn.
Daarom wil men wel even luisteren naar de verkondiging van liefde en goedheid, maar als het te serieus wordt (als ze dingen op moeten geven, en het gaat pijn doen) dan willen ze het liefst dat diegene die het verkondigd van de aardbodem verdwijnt. Daarom worden mensen als Jezus en Gandhi vermoord.
In de huidige maatschappij heb je niet zo veel meer aan "lief zijn". Om op te klimmen op de maatschappelijke ladder moet je juist niet lief zijn. Daarom hebben mensen die lief zijn het vaak slechter in de maatschappij (dit is wel een beetje een overhaastte generalisatie, want er zijn heus mensen die heel ver zijn gekomen, die heel lief zijn, maar gewoon niet over zich heen laten lopen).
Ik hoop je vraag een beetje te hebben beantwoord, zonder er een lang, onbegrijpelijk verhaal van te hebben gemaakt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat er altijd vreselijke mensen zullen blijven die zichzelf belangrijker vinden dan 100.000.000 andere. Stalin, gadaffi, hitler noem maar op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kwade lijkt vaak te winnen, maar het is de media die het kwade zaken steeds in de schijnwerpers zet. Dat is waarschijnlijk aantrekkelijker om te verkopen.

De wereld is echt niet slecht, en er gebeuren nog steeds leuke dingen, alleen moeten we er zelf naar op zoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, je hebt gelijk.
Mensen zijn zo verschillend.
Daar kan niemand wat aan veranderen.
Wij zullen ons moeten schikken in ons lot.

Toegevoegd na 38 seconden:
Met ons lot.
12 jaar geleden
Veel mensen willen het goede? Ja, maar alleen voor zichzelf.
Het gaat pas goedkomen in de wereld als mensen -oprecht- willen dat andere mensen het net even een beetje beter hebben dan zijzelf en dat ontbreekt er bij heel veel mensen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is de goede weg de lange en/of moeilijke weg. En de slechte weg (het kwaad dus) is vaak sneller en makkelijker. En dan is het dus de vraag of je er moeite voor wilt doen of niet. Zo niet (wat tegenwoordig vaker het geval is) dan wint het kwaad dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hebzucht en macht, gebrek aan inlevingsvermogen, comfort en gemak.

mensen die vlees eten, auto rijden, kinderen hebben, elektriciteit gebruiken en zich van alles afvragen in plaats van actie te ondernemen doen hier ook aan mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet vlees, rijd auto, gebruik stroom en vraag me vanalles af. En nu?
Of wil je 'de Stapel' doen en beweren dat vleeseters egoistisch zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoelt de antwoordgever niet, hij bedoelt gewoon dat we verwaand zijn. En hij noemt de meest voorkomende voorbeelden. Hij wil zeggen dat mensen die verwaand zijn vaak niet aan anderen denken, maar alleen aan hun eigen dingen.