Er was altijd veel gedoe over dat van occupy. Maar wat wilde ze nou eigenlijk bereiken? En waar in de wereld waren deze protesten?Alleen in Nederland?

Je hoort de laatste tijd best veel over de occupy beweging. En ik vroeg me af waarom ze dat deden en of ze dit alleen in nederland doen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Occupy zit overal. Op deze site kun je onder punt 5 een aardig overzichtje zien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_movement

Wat Occupy nou precies wil, is nogal onduidelijk. Het enige wat wel duidelijk is, dat het allemaal anders moet. Dat kan varieren van vertienvoudiging van de ontwikkelingshulp, banken nationaliseren, rente afschaffen, zelfs het geld afschaffen (ruilhandel), stoppen met vlees eten, en het afschaffen van alle machts- en gezagsstructuren.

Het is gewoon een alternatieve en best sympathieke boel, waar ook mensen op af komen, die helemaal niets willen veranderen, maar het er zo gezellig vinden. Die maken er dan soms weer een troep van, en dan moet er geheel tegen de principes over macht en gezag in, toch weer iemand de leiding nemen, zodat het geen chaos wordt. Daarover wordt dan weer gediscussieerd.

Als je in de buurt van zo'n tentenkampje woont, kan ik je aanbevelen er eens langs te gaan. Iedereen is welkom, en je kunt meediscussieren. Of dat veel zin heeft weet ik niet, maar je kunt ook colleges in de buitenlucht volgen, waar je b.v. te horen krijgt hoe de ideale economie eruit ziet, en door die in te voeren, alle mogelijke problemen tot het verleden behoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een 'zachte' protestbeweging tegen het moderne kapitalisme, met name de banken, aandelenmarkten, enz. Die worden als de voornaamste veroorzakers gezien van de huidige crisis. Occupy was in vele landen, o.a. in de VS nabij Wall Street.