Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kennen "primitieve" culturen gescheiden toiletten?

Ik heb me laten vertellen dat sommige "primitieve" culturen een gezamenlijk "toilethuis" hebben. Dat is dan bijvoorbeeld een ruimte met een spleet in de grond. Iedereen kan daar naast elkaar boven die spleet gaan hangen, zoals op een hurktoilet, en zo zijn behoefte doen. Gewoon zonder schaamte, gezellig samen.

Hoe gaan zulke culturen om met gescheiden toiletbezoek? Zitten daar ook mannen en vrouwen door elkaar heen te toiletteren, of vinden ze dat toch net te ver gaan?

Of is hier geen algemene uitspraak over te doen?

Cryofiel
12 jaar geleden
752
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha vandaag in de ban van de (gescheiden) toiletten Cryo? :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Daar waar ik geweest ben zijn overal de dames en de heren gescheiden, het komt wel eens voor dat er voor de heren één groot gat was (dames mij onbekend) waar men gezamenlijk de behoefte kon doen (ruimte voor ongeveer 4 personen).

In weer andere gebieden zijn er totaal geen toiletten en is het bezoek achter het dichtsbijzijnde bosjes, eerst uitkammen met een stok zodat je geen dier aan je lichaam hebt hangen (slang / varaan of iets dergelijks).

Onder het gelijke geslacht is er in die gebieden weinig sprake van schaamte echter wel een strikte scheiding tussen vrouwen en mannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Romeinse tijd vond men het wel gezellig om met elkaar te keu(t)velen. Het zal best nog voorkomen bij primitieve culturen, maar meestal wordt het toiletteren ( indien geen toilet beschikbaar of onbekend is) aan de kant van het veld gedaan of in een éénpersoons gat in de grond of zelfs wel gewoon in huis, tussen de planken door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding