Is een nieuwe wereldoorlog nog mogelijk in deze tijd van grote organisaties en samenwerking?

Tussen welke landen zou deze oorlog spelen (de belangrijkste) en hoe zou deze oorlog er uit zien?

Hoe zou deze oorlog tot stand kunnen komen?
Hoe zou deze oorlog opgelost kunnen worden?

Welk land zou dit hoogstwaarschijnlijk kunnen veroorzaken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Een nieuwe wereld oorlog is altijd mogelijk. Kijk maar naar de strijd tegen het terrorisme. Verder hoeft er maar één gek te zijn die een heel land achter zich krijgt om een soort van Derde Rijk te beginnen...

Onderzoeken hebben uitgewezen dat het niet erg moeilijk is om dit voor elkaar te krijgen...

Je hebt één leider nodig. Eén groep trouwe volgelingen die vervolgens blijven prediken m.b.t. de onvrede van het volk. En naar mate er steeds meer volgelingen zich aansluiten bij deze groep zal het uiteindelijk zover kunnen leiden dat een heel land zich achter deze groep sluit. Door bijvoorbeeld werkgelegenheid en sociale genoegens voor iedereen te kunnen garanderen. Dit land kan dan bijvoorbeeld een buurland confisceren op basis van geschiedkundige en correcte gegevens. En tot slot een oorlog tegen de rest van de wereld ontketenen...

Om een kleine verwijzing te geven naar het voorbeeld van WO II. Het heeft bij elkaar 7 jaar (1931 - 1938) geduurd, voordat Hitler de totale macht in en/of over Duitsland had...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, er hoeft maar één gek iets verkeerds te doen en je hebt een wereldoorlog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut, het is niet zo dat op dit moment alle landen in de wereld samenwerken. Er zijn nog altijd tegenstrijdige belangen en verschillende meningen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik persoonlijk ben bang van wel, ik ben van na de oorlog, maar ik vrees dat wanneer Wilders zo door gaat ik van voor de oorlog wordt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het wel behoorlijk uit de hand moet lopen wil er een 3e wereldoorlog ontstaan. Maar uitsluiten kan je het niet. Het gevaarlijke hieraan wel is dat de grootmachten van de wereld genoeg vuurkracht hebben om de wereld op te blazen. Dit en de VN zorgt er voor dat deze landen naar elkaar niet snel oorlog zullen plegen. Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat er ooit nog een 3e wereldoorlog zal komen. Uitsluiten kan je het nooit. Laten we hopen van niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De volgende grote wereldoorlog gaat tussen de Islam en de vrije wereld. Het zal een langdurige guerrillaoorlog worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laten we maar hopen dat het nooit zover zal komen, maar als er ooit nog een oorlog zal komen denk ik dat het zal gaan om de EU tegen Rusland of de christenen/ongelovigen tegen de moslims.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beargumenteer je mening?