De "3 dwaze dagen"van de Bijenkorf zijn weer begonnen. Hoe maak je die honderden koopjesjagers duidelijk dat ze nog altijd teveel betalen?

Je word toch besodemieterd waar je bij staat? Hoe komt het toch dat zoveel veel verstandige mensen ineens de knop om hebben staan en hun portemmonaie er vaak in één keer leeg maken???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

mijn wijze vader zegt altijd: "De mens wil besodemieterd worden"

Het komt door het woordje: Aanbieding. Mensen verliezen hun hoofd als ze dat zien. Denken niet na, kijken niet verder.
Een mooi voorbeeld las ik vroeger in de Donald Duck. Dagobert Duck had een modezaak, daarin hing een jurk voor 100 Euro. Niemand keek er naar om. Hij hing een bordje voor de jurk: Normaal 250, nu 125. De jurk was in no-time verkocht.

Ander leuk voorbeeld: Kruidvat heeft momenteel een aanbieding: Twee flesjes Fa douchegel (smaak cranberrie en smaak meloen) samen 5.98.
Dezelfde flesjes stonden een eind verder indezelfde winkel in het schap. De meloen kostte los 1,50 en de cranberrie 2,65. Dat maakt samen 4,15.
1.84 winst dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Geen idee, ik ben net zo verbaasd als jij... Totale gekte, maar het schijnt te werken, heel curieus...

Dus het gaat gewoonweg niet om die mensen duidelijk te maken dat ze erin geluisd worden... Zo doen maar hoor, als ik er maar niet heen moet...

Toegevoegd na 52 seconden:
Maar ze zeggen het zelf: Dwaze dagen, dus 3 dagen voor de dwazen om te komen kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De illusie van de grootste koopjes en het hebberige van de mensch doen dat. Het is een aloud marketingtrucje, zeg dat het goedkoper is en mensen kopen het ondanks dat ze het eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Laat ze lekker hun gang gaan, mij zul je niet in dat wespennest zien, maar als iemand daar nou plezier in heeft, laat hem lekker, goed voor de economie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heet niet voor niets Dwaze dagen
Niet dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen hebben graag een excuus om aan hun kooplust toe te geven, bederf het nou niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat het is met deze en meerdere aanbiedingen?

Mensen weten niet dat bij alle artikelen de korting wordt berekend op de advies verkoopprijs. Hierdoor lijkt de korting in geld enorm veel terwijl het prijsverschil met een week daarvoor maar 5 euro is.

Even een voorbeeld:
Een horloge is 100 euro en de korting is 25% waardoor de korting 25 euro zou zijn. Klinkt verleidelijk, maar deze koopjesjagers kopen hem niet omdat ze het echt nodig hebben, maar met name door de enorme korting en dus het grote prijsverschil.
Men weet echter niet dat de prijs de week daarvoor zo'n 80 euro was.

Carpetright is ook altijd goed met dit soort "zaterdag" acties...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet. Sommige mensen willen gewoon besodemieterd worden.

Rond de feestdagen verbaas ik me er bij de Appie ook altijd over waar mensen intrappen. Dan nemen ze een kant-en-klare quiche die al in het assortiment zat, stoppen hem met een minizakje pijnboompitjes in zo'n zilverkleurig excellent-doosje, maken hem ruim twee keer zo duur, en geven dan 25% korting.

En ineens denken allerlei mensen dat zo'n quiche, die ze de rest van het jaar hoogstens kopen als ze geen tijd hebben om te koken, een geweldig koopje is, en heel bijzonder voor het kerstdiner...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen willen bedrogen worden, en voelen zich daabij nog best happy ook, ronde prijzen zijn bijv. aantrekkelijk dus als je iets voor 2 euro neerzet lijkt het goedkoper dan 1,69 euro. het gaat puur om het idee dat ze een goeie deal heben gemaakt, dat gevoel is het belangrijkste niet het product wat je koopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind sowieso "de Bijenkorf" en "de 3 dwaze dagen"niet samengaan. Ik vind "de Bijenkorf"een kapitalistenwinkel met veel dure produkten. Ik kom er nooit. Ga zelf liever naar "boetiek Z"voor de koopjes. Daar zijn namelijk alleen maar koopjes, ook zonder "3 dwaze dagen".

Boetiek Z= Zeeman!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer werkte vroeger als weekendhulp in een groentezaak en vertelde vaak dit verhaal:
Zijn baas had heel veel kisten appels ingekocht maar ze liepen niet echt goed. Ze kostte 2,50 per kilo.
Tot hij er een bordje bij zette: heerlijke appels, aanbieding, nu twee en halve gulden voor 2 keer een pond.
Opeens wilde iedereen ze kopen. Het is maar hoe je het brengt, als je de hebberigheid van de mensen kunt aanspreken maak je altijd kans op succes.