Hoe krijg je een kat van het dak?

De kat van de overburen is op het dak geklommen,
en durft er niet meer af!
Hoe zouden ze hem zover kunnen krijgen dat hij wel naar beneden komt?
Het is te hoog en te steil om er zelf op te klimmen.
Het is een jonge kat

Toegevoegd na 16 minuten:
De brandweer is gebeld!
En gelukkig is de kat nu na een paar benauwde uurtjes
bevrijd uit zijn benarde positie

dankjewel voor de antwoorden

Toegevoegd na 38 minuten:
De brandweer kwam net te laat, hoefde niet in aktie te komen, en kon weer verder gaan ,de kat was uiteindelijk zelf naar benee
gegleden....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg iets met luchtbuks! haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aaaach
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een verspilling van belastinggeld.
Daar zouden ze wat tegen moeten doen.

Antwoorden (5)

Geduld hebben. Hij kon er zelf op komen, dus ook er weer vanaf.

Toegevoegd na 56 seconden:
En voor de katten haters, eventueel met een dubbele nul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een dakraam is, de kat daarheen lokken - ze klimmen veel beter, dan dat ze tegen de zwaartekracht in naar beneden moeten.
En anders zit er niets anders op dan de brandweer te bellen - ze zullen niet de eerste zijn die hen daarvoor nodig heeft !!!
Of als je met een ladder tot bij de kat kunt klimmen : dikke handschoenen aandoen, en een stevige (juten) zak meenemen, kat met grof geweld pakken en in de zak stoppen, zodat je niet zelf met een bundel spierkracht vol tanden en nagels van de ladder lazert. ( Het is tenslotte voor zijn/haar bestwil...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoefde gelukkig niet allemaal! pfff en dat met die warmte, je krijgt het er nog warmer van allemaal, hihi
Peter Koelewijn geeft de oplossing:

Kom van dat dak af (kom van dat dak af)
'k Waarschuw niet meer (kom van dat dak af)
Neeneeneeneeneenee, van dat dak af (kom van dat dak af)
'k Waarschuw niet meer (kom van dat dak af)
Kom van dat dak af (aaaahaaaahaaaah)
Dat was de laatste keer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie de buurman al staan zingen, lol!
met eten (liefste vlees wat een beetje een sterke geur heeft, brokken gaat ook) kan je hem/haar altijd van het dak af lokken
lukt mij altijd op die manier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik las ooit een artikeltje van Midas Dekkers over katjes in bomen... hij legde daarin uit dat katjes ALTIJD naar beneden komen als ze honger krijgen en dat de mens daar echt geen moeite voor hoeft te doen...
heb je ooit een uitgehongerd kattenlijkje in een boom zien hangen? was zijn 'bewijs'...
leek me wel plausibel...