Wat is het best betaalde beroep?

En dan bedoel ik niet 'voetballer, sjeik, koning, dat soort ' beroepen' Ik doel dus op beroepen waar je gewoon voor kunt solliciteren of waar je een studie voor kunt volgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je puur kijkt naar ik doen een studie en die rond ik af en wat gaat de gemiddelde persoon dan verdienen, dan kom je niet bij mensen als voorzitter raad van bestuur uit. Deze mensen hebben normaal gesproken duidelijk extra kwaliteiten op het gebeid van management en dergelijke opgebouwd. Bovendien is dit echt een heel klein percentage. Uitblinkers heb je gelukkig ook in alle soorten en maten, een goede handelaar zonder opleiding kan vele malen meer verdienen van iemand die een academische opleiding heeft genoten.

Kijk je naar het gemiddelde na afronding studie dan moet je het denk ik zoeken in de medische wereld, de klinisch chemicus en de radioloog bijvoorbeeld krijgen over het algemeen per onderzoeksaanvraag betaald en kunnen op deze manier een vermogen verdienen, vaak veel meer dan de beste chirurgen of directeur uit datzelfde ziekenhuis.

Tandarts of apotheker uiteraard ook niet slecht, wel wordt er fling gemorreld aan hun inkomens door aanpassingen in de verzekeringensystemen.

Ook de mensen die een rechtenstudie hebben afgerond zijn meestal niet slecht bedeeld, uiteraard enigszins afhankelijk van de ambitities en het gekozen vlak, een juridisch medewerker van eenklein bedrijf verdiend uiteraard stukken minder dan een partner van een groot advocatenkantoor. Gemiddeld genomen is een rechtenstudie afgerond hebben echter toch wel garantie voor een ruim bovenmodaal inkomen.

Piloot worden is ook behoorlijk straight forward, opleiding gehaald en genoeg uren gemaakt, dan ben je vrijwel verzekerd van een ruim inkomen de rest van je leven, hoef je niet bijzonder uit te blinken of een fantastische manager te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een advocaat in Amerika of een handelaar op de beurs in Londen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
advocaat van het type Spong
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
manager

Toegevoegd na 31 minuten:
of een CIA spion
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel dat een piloot meer dan 2 ton per jaar verdient.Een tandarts verdient ook zeer veel maar als CEO van een groot bedrijf verdien je volgens mij nog het meest.
amc
14 jaar geleden
Lid van de raad van commissarissen van een grote bank. Je hebt niet alleen een gigantisch jaarinkomen, maar je kunt jezelf elk jaar een bonus toekennen van zo maar drie maal je jaarsalaris.
14 jaar geleden
Het weekblad Elsevier publiceert jaarlijks een overzicht van wat mensen in bepaalde beroepen gemiddeld verdienen. Er worden 257 functies bekeken. Bovenaan dit lijstje staat de functie Voorzitter van de raad van bestuur van een middelgrote organisatie. Maximaal verdient iemand met deze functie 496.000 euro per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou veel meer benieuwd zijn naar het meest betaalde beroep dat binnen mijn mogelijkheden valt... Schrijver bijvoorbeeld van bestsellers, zoals die van de harry potter boeken is ook lucratief... Zij is de rijkste vrouw van de UK na Elisabeth... Maar als ik geen letter op papier krijg is die optie al meteen van tafel... En dus oninteressant...

Maar schrijver kan zeer lucratief zijn... En wellicht het best betaald, want je schrijft even en dan ben je klaar en blijft incasseren tot in lengte van jaren soms...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bewindvoerder (nu al niet meer) en bedenker microsoft. oliesjeik is geloof ik een goeie tweede.

Toegevoegd na 1 minuut:
las je toevoeging te laat, als je het echt om de duiten gaat is bestuurskunde wel een optie. alleen moet zelf beschikken over ellebogen , ego en inzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top 5 van best betaalde beroepen

1) Verkeersvlieger

2) Advocaat

3) Hoogleraar Accountancy

4) Luchtverkeersleider

5) Gamesprogrammeur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Architect
Interieur Ontwerper
Software analyst
Personal Coach