Hoe/waar ontmoet je nieuwe mensen?

Ik ben momenteel een aantal maanden in het buitenland voor werk. Ik ben hier helemaal alleen en begin me nu wel een beetje te vervelen! Ik hou van leuke dingen doen en stappen, maar ik ken hier niemand! Mijn collega's zijn allemaal ouder (ik ben 25), dus dat schiet ook niet op.

Ik ben helemaal geen verlegen persoon ofzo, maar om nou zomaar iemand vanuit het niks aan te spreken en voor te stellen of we gaan stappen is ook weer zo raar, haha.. Een bijbaantje nemen mag ik niet (i.v.m. werkvergunning) en ik heb ook geen eigen auto hier, waardoor ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Ik wil heel graag de omgeving verkennen maar vind dat toch lastig alleen. Bovendien zijn hier veel toeristen, die allemaal na een week o.i.d. weer naar huis gaan.

Sowieso zie ik niet veel jeugd rondlopen en om eerlijk te zijn vind ik de inwoners een beetje 'apart'. De meiden negeren je voornamelijk en de mannen kijken je aan alsof je een of ander object bent en schuwen niet om je van boven tot onder aan te gapen, te roepen, je telefoonnummer te vragen of je ten huwelijk te vragen :(

Hoe vind ik iemand?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Google eens op: "Nederlanders in" naam plaats/regio/land. Over de hele wereld zijn Nederlanders te vinden. Vaak zijn dit ook mensen die, net als jij, contact zoeken met andere mensen en dus een vereniging starten. Deze verenigingen organiseren vaak uitstapjes, borrels etc. In Qatar bijvoorbeeld zit het dsa Qatar. Dsa = dutch speaking association.
Als je op zoek bent naar locals is het misschien een idee om eens op couchsurfing rond te kijken. Dit is een soort gastvrijheidsnetwerk van 2000000(2010) mensen. Je kunt hiermee contact zoeken met andere mensen in jouw omgeving met dezelfde(of juist hele andere) interesses Je kunt aangeven dat je onderdak (zoekt/)biedt, graag in contact komt met andere mensen of wat dan ook. Als je met iemand op stap bent geweest kan je je ervaring delen op het profiel. Als je actief bent met couchsurfing en mensen geven een reactie op jouw profiel zul je zelf vaker benaderd worden door andere mensen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien zijn er in de buurt wel openbare plaatsen ofzo, disco's of andere gelegenheden waar er wel jongere mensen zijn en anders kan je misschien eens proberen iemand aan te spreken? Als ze je negeren kan het geen kwaad, of als je je belachelijk maak want na een tijdje ben je toch weer weg en ze kennen je toch niet. Gewoon proberen, good luck ! :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sportclubs! Daar maak je vaak heel snel vrienden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de Nederlands-Deense vereniging, verder op een cursus (bijvoorbeeld inburgeringscursus of deense taalcursus) of hobbyclub. Als je eenmaal iemand leert kennen, wordt je sneller opgenomen. Zie ook mijn privébericht. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, dat komt door de opmerking van Bazz. Wel grappig idd!