Waarom zou men alle stereotiepen doorbreken?

Bijvoorbeeld spinnen een positieve naam bezorgen, ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat gaat niet, een mens nu eenmaal groeit op met stereotypen... En worden er geen stereotypen aangeboden, dan maken ze die zelf wel... Een persoon heeft die nodig, dus geef hem dan zijn stereotypen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom zou een persoon die nodig hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft hij niet nodig, verre van dat... Maar als een kleuter altijd een boterham met pindakaas krijgt, maakt hij al snel het stereotyp dat pindakaas het beste is op de boterham... Dus boterhammen met pindakaas, dat is het beste... Dus de persoon maakt zijn eigen stereotpen zelf wel... En als het in de natuur opgroeit dan is dat zijn stereotyp voor later... (Ik haal nu voorbeelden aan, die bedacht zijn, ik hoop dat je me desondanks kunt volgen)
Ik kan geen reden verzinnen!
Mensen zijn nou eenmaal kuddedieren, en dat blijft zo!