Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geloven jullie in lange-afstands relaties?

Kan een relatie standhouden als de personen duizenden kilometers van elkaar wonen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
657

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Elke relatie is anders, dus dat is niet absoluut te zeggen. Er zijn talloze voorbeelden van mensen waarbij het werkt, dus in principe is het mogelijk. Factoren die van belang zijn zijn natuurlijk hoe lang de relatie al bestaat, de mogelijkheden om elkaar te zien, hoe lang het uit elkaar zijn duurt, enzovoorts. Uiteindelijk gaat het erom dat je het allebei echt moet willen, dan is het mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Echte liefde kent geen grenzen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als die afstand tijdelijk is wel. Maar als die afstand blijvend is, zal die op den duur letterlijk tussen jullie in staan. Een relatie moet onderhouden worden en dat is moeilijk als de afstand zo groot is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij zou het niet werken, toen ik een uur rijden bij mijn vriend vandaan woonde, vond ik dat al moeilijk. Maar ik ken iemand die al jaren op en neer naar Afrika reist voor zijn geliefde. Binnenkort gaan ze trouwen, hij zegt dat ze "de ware" is voor hem, dus het zal toch wel kunnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat licht eraan hoe de personen in kwestie erover denken. Ik weet niet of het over jezelf gaat (misschien kan je er dan wat meer over vertellen), maar als jullie er beiden (of de personen in kwestie er 100 procent voor gaan moet het wel werken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je mekaar zo nu en dan nog maar ziet. Anders wordt 't niks.
En als er kinderen komen moet je uiteraard bij mekaar zijn en blijven. Ben je daartoe niet bereid, dan moet je een andere relatie zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neen , omdat men de geliefde gaat idealiseren elke dag iets meer en tenslotte wordt de kloof tussen het opgebouwde beeld en de objectiev waarneming een licht katastrofe na verloop van enkele dagen intens tesamen zijn. Als er daarenboven nog cultuurverschillen komen is het helemaal hopeloos tenzij één van beide partners werkelijk aale bruggen achter zich verbrand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze mensen moeten erg sterk in hun schoenen staan. Statistisch gezien zou ik het niet weten maar er zullen wel relaties zijn die stand houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik geloof wel dat het kan, maar zoals gezegd is moet je wel voor elkaar gaan, sterk in je schoenen staan en zorgen dat je elkaar toch regelmatig ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan! Het ligt er wel aan hoe sterk de liefde is. Mijn vriend werk nu een jaar in Somaliland, daarvoor woonde hij in Engeland. Het gaat nog steeds goed en we zijn nu bijna 2 jaar bij elkaar. Het is wel belangrijk om elkaar vaak te spreken en te mailen, zodat je op de hoogte blijft van elkaars leven en wat de ander allemaal meemaakt. Er moet wel een soort band blijven natuurlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding