Waar gaat het geld kringloop Apeldoorn naar toe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben ze geen site? Als het wel zo is, zal er vrijwel zeker ook opstaan waar het geld naartoe gaat -en dat kunnen meerdere projecten zijn.

Antwoorden (1)

Je bedoelt waarschijnlijk Foenix; dat is de grootste en/of enige kringloop in Apeldoorn. Niet alle kringloopwinkels werken op dezelfde manier. In mijn woonplaats gaat al het "verdiende" geld, naar de allerarmsten in de 3e wereld, en er zijn ook kringloopwinkels waar de verdiensten naar projecten gaan, zoals b.v. een school in Zambia.

Bij Foenix zijn er 2 doelstellingen:
1. het milieu
2. Reïntegratie van mensen die moeilijk plaatsbaar zijn op de reguliere arbeidsmarkt. De bedoeling is, dat de mensen die er werken (dat zijn er bij Foenix 220!!) doorstromen naar een "normale" baan.

Ook heeft Foenix nog een opvangmogelijkheid, voor mensen die tijdelijk in de problemen zijn gekomen, b.v. met huisvesting.