Wie bedacht de term "geitenwollensokken" en waar werd het voor het eerst gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

De term werd bedacht door degene die als eerste sokken breide van geitenwol. De term werd daar ook voor het eerst voor gebruikt.
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Dit moet je eens lezen:
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/diversen/50630-de-geitenwollen-sok-sok-sik-en-symbool.html
Leuk verhaal!
De term werd door Koot en Bie voor t eerst gebruikt in hun keek op de week... Ik kan niet uit mijn hoofd zeggen in welke, sorry maar het is simpel terug te vinden bij google
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het begrip is ontstaan in de begindagen van de hippietijd. Nu doet iedereen van die generatie alsof hij/zij ook provo en hippie was. Maar dat is niet zo. Er was in die tijd een kleine minderheid die zich met kleding afzette tegen de "burgerlijke"cultuur. Gebreide sokken was daar een deel van. Het is dus ongeveer 45 jaar oud.

Toegevoegd na 6 dagen:
We nemen je vraag gewoon letterlijk: Het begrip geitenwollen sokken werd ingevoerd op de dag dat de taalkundigen besloten dat er een n moest in geitewollen sokken. Net als in pannenkoek.