een gentleman agreement is toch nog wel van toepassing mag ik hopen? Wat gaat het heten als een vrouw aan het bewind is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een gentlemen agreement is een mondelinge overeenkomst. Stel je hebt een bedrijf over genomen en je bent onderling overeenkomen dat je de (goede) naam blijft gebruiken. Daar zal dan veelal een vergoeding tegen over staan. Vooralsnog is dit niet rechtsgeldig maar een 'heerenovereenkomst' Het is dus niet relevant of er dan een vrouw aan de macht komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een vrouw aan het bewind is het toch een gentleman's agreement...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat blijft gewoon zo heten, alleen schrijf je het standaard:
gentlemEn agreement......
Je had een agreement met één heer alleen (gentleman)geschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
a Woman Deal

a Girl Choice

a Woman Indecision