Wie weet er informatie over hoe mensen in Japan omgaan met hun onderlinge verschillen?

Ik heb die informatie nodig maar kan het nergens vinden als iemand me zou kunnen helpen zou dat mooi zijn.(denk aan geloof, taal enz.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Japanse minderheden
De negen grootste minderheidsgroepen die in Japan verblijven zijn het Noorden en het Zuiden Koreanen, Chinees of Taiwanees, Braziliaanse mensen (meestal Japanse Braziliaan), Filipijnse mensen (meestal Japanse Filipijner), Ainu, Ryukyuan, en Burakumin.[nodig citaat] Er zijn ook een aantal kleinere etnische gemeenschappen in Japan met een veel kortere geschiedenis.
Burakumin
De mensen Buraku in Japan zijn een gebrandmerkte groep die door de Japanse bevolking in de geschiedenis zijn verworpen. Weldra, zijn er een steil inkomensverschil tussen „buraku“ en „niet buraku“ mensen die zich bij ongeveer één miljoen Yen uitstrekken, of $10.000. Onlangs nochtans, is er wat voorlichting van de mishandeling van Buraku geweest en sommige maatregelen zijn getroffen om deze mensen van betere onderwijs en huisvestingssituaties te voorzien. De geschiedenis van het nadeel van deze mensen komt uit oude tijden toen Burakumin wegens hun beroepen als leerreinigingsmachines, slagers, of executioners „vuil“ werd geëtiketteerdu. Er zijn ongeveer 2-3 miljoen burakumin in het land. Deze mensen zijn geëtiketteerdr een „onzichtbaar ras“ wegens het onderscheid dat zij in hun eigen land gezien en=.[6] Vandaag, worden vele invloedrijke Japanse cijfers zoals politici, actoren, kunstenaars, en zakenlieden, gedwongen om hun ware erfenis Buraku voor vrees te verbergen om hun posities wegens dergelijk zwaar nadeel te verliezen.[7] Burakumin wordt algemeen vergeleken bij Untouchable kaste huidig in Indisch kastesysteem wegens het gelijkaardige plaatsen van een lagere klasse in de maatschappij evenals het onderscheid van de grotere bevolking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Is het zo, dat mensen in het noorden van Japan (Hokkaido) langer zijn dan elders in Japan? Zo ja, hoe komt dat?