Toen de eerste dorpshuizen er kwamen, dacht ik yes!!!!
Dat wordt het, daar ga ik heen !!
En ja het was er wel leuk, maar daar komt nu aardig de klat in, te weinig subsidie, te weinig vrijwilgers, te weinig mensen om iets te organiseren en misschien nog wel het ergste, te weinig belangstellende.
Er is/was van alles te doen, voor een kleine vergoeding.
Maar zelfs over het entree van 1 euro gaan sommige over zeuren.
Nee ze zitten liever in hun eigen , gordijnen dicht, huisje, t.v. aan en maar klagen dat er nooit iets te doen is in het dorp!!!
En als ze daarover niet klagen dan vinden ze wel iets anders, het weer b.v.
Lieve samenleving van Nederland, durf te leven.
Geef om uw naaste, help elkaar als het nodig is.
Bij een zieke buur gras maaien, een boodschap voor een ander doen, bosje bloemen voor een zieke en leer luisteren naar de ander.Steek er wat tijd in.
Wie goed doet, goed ontmoet.
En a.u.b. stop met klagen en steek de handen uit de mouwen en pak het probleem aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Verdraagzaamheid,respect voor de mede mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zouden kunnen beginnen met elkaar groeten..
Kleine moeite toch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daag meneer waar ik absoluut NIET mee aan wil pappen;-P
De toenemende vormen van zinloos geweld zouden zwaar de kop in gedrukt moeten worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen zou meer naar zichzelf moeten kijken ipv naar een ander te wijzen. En leren tot tien te tellen. We hebben dat allemaal op school geleerd, maar sommigen zijn dat al vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Respect, liefde, positief denken en doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geluk dat er IS meer *ervaren* :-)

je kunt direct beginnen:)

We leven zowel geografisch als in de tijd (reken maar over eeuwen) zo ongeveer in een oase, een soort van paradijs...

en bijna niemand ziet het.........

het klagen is natuurlijk erg nederlands,
wat dat betreft gaan we met reuzesprongen vooruit door mischien wat minder nederlands te worden,
en gewoon te gaan genieten:)

Wat ik zeker *niet* bedoel is dat we achterover kunnen leunen, er is genoeg te doen, er zijn veel verbeteringen te bedenken....
maar WAT we kunnen doen ligt ook veel gemakkelijker onder handbereik voor ons, dan voor velen op de wereld. Of voor velen in de geschiedenis.

Geniet van het leven en DOE er iets aan om het nog mooier te maken :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die wel en niet oorspronkelijk uit dit land komen, en herrie trappen, zinloos geweld plegen, andere mensen bedreigen, doodmaken enz. een aparte plek geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen zeggen, begin bij jezelf. Dit kan inderdaad heel eenvoudig door elkaar te groeten op straat. Maar veel problemen komen door de grote lijnen in dit land. En om dit zelf te veranderen moet je meer doen dan alleen jouw stem uitbrengen.

We kunnen elkaar allemaal wel helpen met kleine dingen, maar als diegene jou heel veel onrecht heeft aangedaan, krijg je weinig zin om die ander te helpen

Iedereen heeft wel eens dat die boos is of het ergens niet mee eens is. Vaak is dit snel weer goed omdat we het weer vergeten zijn. En die mensen in de 2e kamer lachen in hun vuisje.
Bijvoorbeeld dat we door moeten werken tot ons 67ste.
Je hoort daarna veel mensen er over praten, maar niemand die in actie komt.

Na een tijdje komen de verkiezingen weer.
Alle partijen laten zien waar zij voor staan.
De mensen wegen een aantal dingen af en stemmen weer op de partij die het beste verhaaltje vertelt.
Vrijwel niemand die dan terug kijkt op alle fouten die zij gemaakt hebben.
En we worden er dom van gehouden.

Als je het echt wilt verbeteren moet je in een keer een grote groep bereiken en zorgen dat het niet weg zakt.
Houdt lezingen, maak websites en probeer jouw boodschap te laten hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders het land uit zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen als mens zien.!
En over niemand's achter zijn/haar rug praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders promoveren tot Bus-chauffeur in almere?

Meer contact tussen politiek en burger

ja, elkaar groeten - en een knuffeldag is ook eens nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vaker tot tien tellen ipv ontploffen omdat men een kort lontje heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer naastenliefde. Maar ik geloof niet dat het mogelijk is, want een mens heeft het niet in zich.
Het blijkt toch dat we egocentrische wezens zijn, we elkaar niet vertrouwen en ieder voor zijn eigen leven vecht.

Je ziet het in oorlogen. Lijkt me logisch. Ieder wil toch overleven? Maar in tijden van welvaart is het niet beter.

Begin bij jezelf zeggen veel mensen. Is wel waar. Als je in je eigen leven, in je gezin, vriendenkring, gelukkig leeft met respect voor de ander, werkt dat als een olievlek naar de samenleving.

Dus toch maar de mogelijkheid open houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer wat meer 'ouderwetse' beleefdheid: automatisch opstaan voor een oudere in de bus (hoe vaak zie ik niet jongeren die gewoon blijven zitten)! Niet schelden tegen een politieagent of onderwijzer. Geen gescheld in de Tweede Kamer!
Beginnen met het beter opvoeden van de kinderen? En als ouders en politici het goede voorbeeld geven natuurlijk!