Wat is momenteel de machtigste criminele organisatie

Ik denk de maffia is dit ook zo?
En als u het weet wie is de machtigste
Wereldwijd?
In Nederland ?
In Europa?
In de vs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schat de de FED (wereldwijd) en de ECB (europees) goede kansen maken op een nominatie.
Voor nederland twijfel ik tussen DNB en ING. Je zou 'macht' moeten definieren in je vraag:
meeste doden tot gevolg?
meeste (financiele) invloed?
meeste 'leden'?
of iets anders?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
lees het nieuws en je weet het antwoord
270 miljoen doden sinds de oprichting van deze organisatie

Het beste antwoord

De vrijmetselarij onbetwist; een georganiseerd verband van individuen dat er naar streeft door middel van een specifiek symbolisch begrippenkader; volgens het procédé van systematische inwijding van haar leden; methodisch; elke individuele vrijmetselaar, ELKE INDIVIDUELE MENS NAAR EIGEN INZICHT TE VERBETEREN met als einddoel het scheppen van een betere mens als onderdeel van een betere samenleving in het hier en het nu.

Het lijkt heel nobel maar wanneer je bekend bent met de hiërarchische structuur van deze club en welke mensen er bij zitten en hebben gezeten alsmede de structuren van religies en geschiedenis zou je dit kunnen concluderen, aangezien je het DENKEN en leren PATRONEN te HERKENNEN zelf moet doen. De Illuminatie betekent niets meer dan de verlichten of anders gezegd diegene die door bepaalde kennis zgn. wijsheid hebben.

Wat voor leken verschillende organisaties en bedrijven zijn blijken achter de schermen wel degelijk in verbinding met elkaar te zitten.

Lees ook op wikipedia over eusocialiteit, want daar draait het op uit;

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat goed of slecht is wordt dus bepaald door een selectief gezelschap die door hun eigen geloofsopvatting zichzelf deze rol toebedeeld en geen enkel middel schuwt om dit in stand te houden.

Toegevoegd na 1 dag:
Dat de vrijmetselarij bestaat hoeft niet over getwijfeld worden zoals jij suggereert in je reactie. Je kunt je aanmelden bij verschillende lodges (clubhuizen). Na inwijding mag je je gewoon vrijmetselaar noemen. Maar gewone mensen kunnen maar tot een bepaalde graad hogerop komen. Vanuit hogere ordes beslist men wie promoveert. Dit is het vrijmetselaar principe en bestaat waarschijnlijk net zo lang als de mensheid zelf.

Criminele organisatie; de exacte grote is moeilijk te bepalen en wel omdat:
''wat crimineel is te allen tijde ter discussie staat''
''zo ook de precieze definiëring van organisaties ''

Organisaties zichzelf verschillend manifesteren zoals bijv. bendes of kartels en mafia past ook in dit rijtje.

Verder zijn echt precieze schattingen moeilijk omdat de grotere syndicaten ook in legale zaken verwikkeld zijn.

Het is wel zo dat de meeste organisaties (zeker de zichzelf serieus nemende en grootste groepen) zijn gegrondvest op dezelfde principes als waar de vrijmetselarij op is gestoeld.

Dit betekend dat vaak het altaar op de proppen komt, al dan niet met heilig geschrift en vreemd gedrag (symboliek en offerande/ onzinnige bewoordingen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie informatie maar ik bedoelde het meer in de richting van organisaties waar bewijs van zijn dat ze bestaan zeg maar onbetwist en over de vrijmetselarij bestaat verdeeldheid over het bestaan maar toch bedankt voor de informatie die ook interessant was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke... Ik ga een nieuw antwoord verschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Triade genootschappen (China)worden geacht het grootst te zijn met soms tienduizenden leden per groep---> grootste zo'n 40000. bron wikipedia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt me veruit de meeste info gestuurd bedankt voor de moeite

Andere antwoorden (2)

De 'Ndrangheta heeft zich ontwikkeld uit criminele organisaties die opereerden in de provincie Reggio Calabria, maar heeft zich verbreid in de Calabrische provincies Vibo Valentia, Catanzaro, Crotone en Cosenza. Tegenwoordig heeft ze ook wortel geschoten in de regio Lombardije, de rest van het land en ver daarbuiten. De 'Ndrangheta is momenteel groter in de wereld dan de Cosa Nostra en een van de machtigste criminele organisaties ter wereld.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar staat de Cosa nostra niet garand voor een hoop geld in de "legale" wereld in de vs en zijn ze niet machtiger door de samenwerking in new york tussen de 5 families want eigenlijk zijn het losse families en niet een organisatie toch??
Iniedergeval bedankt voor de info
Illuminati uit de VS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een +, het is helaas we zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- het is gelukkig nie zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Complottheorie? Deze troep is een feit! 9/11