Mijn homo sexuele broer wordt gepest en bedreigt. Wat kan ik hier aan doen?

Mijn broertje (begin 20) heeft mij zojuist opgebiecht dat hij ernstig wordt bedreigt door Marokkaanse groeperingen.

Dit bij hem in de straat, in de wijk, maar ook vinden ze hem in het uitgaansleven.

Wat kan Ik hier aan doen en wat kan Ik mijn broer adviseren?

Tot nu toe blijft het bij schelden en uitdagen, maar mijn broer kan zelf ook behoorlijk opvliegerig zijn en ik ben bang dat dit uit de hand kan lopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom staat dit bij religie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ben ik toch nog religieus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, wat jij wilt :x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Halleluja!

Antwoorden (7)

Als hij weet wie het zijn
Kan hij bv misschien een keer een opname iets in zn zak doen als mensen hem bedreigen / uitschelden
Dan kan hij aangifte doen en heeft hij bewijs. Hij zou ook eventueel kunnen filmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het bedreigingen zijn moet je dat serieus nemen en ik zou contact met de politie opnemen. Meestal doen die helaas niets voordat er wat ergs gebeurd, maar hoe meer meldingen des te sterkter je broer staat. En ik zou je broer op het hart drukken vooral niet zelf te reageren op welke manier dan ook. En wees er voor hem zodat hij bij jou / jullie zijn verhaal kan doen en kan afkoelen als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, zeker mee naar de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 volgens mij is dit een zeer bruikbaar antwoord.
Actie-reactie. Het is inderdaad heel moeilijk, maar dat gedrag moet je negeren. In de islaam hoor je mensen te respecteren, ook al ben je het niet eens met ze. Zolang zij de islaam niet aanvallen, is er geen reden om iets te doen bij mensen die anders zijn.

Juist met islamitische argumenten kun je dit tuig (excusez le mot) klein krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral niet alleen rondlopen op straat en in het uitgaansleven. Wel het melden bij de politie(ook al kunnen ze niks voor je doen), en is er ergens een meldpunt voor homo pesterijen? Tegen iedereen vertellen in de straat wat er aan de hand is. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het coc en de politie werken tegenwoordig samen en proberen het geweld tegen homo's te minimaliseren, en te voorkomen.

In elke regio komt een medewerker van het OM en de politie in direct contact te staan met een medewerker van het COC. Die kan signalen over antihomogeweld dan direct doorgeven. Politie en justitie kunnen het COC op hun beurt gemakkelijker informeren over de manier waarop ze dit aanpakken.

Dus het is handig als je broer wat verteld en informatie opvraagt bij de plaatselijke politie, en evt het plaatselijke coc. Over wat het probleem is en wat de mogelijkheden zijn in zijn buurt. En in elk geval zou ik melding doet bij het landelijk meldpunt homodiscriminatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wegwezen uit die buurt.
Het is een rotadvies ik weet het, maar uit ervaring weet ik, dat er niks anders op zit.

Tegen groepen Marokkaanse raddraaiers is niks te beginnen. De politie doet er geen moer aan, zelfs niet als je regelrecht het ziekenhuis in geslagen wordt: De dadertjes lopen 3 weken later weer uitdagend rond je huis. Nog agressiever dan voorheen.

Kortom: Zo snel mogelijk een andere woning zoeken in een buurt waar mensen je respecteren om wie je bent en niet om WAT je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Je moest eens tegen die Marokkaantjes zeggen dat homoseksualiteit vroeger door de islam gewoon getolereerd werd.. (Oke, ik spreek wel over de 7e eeuw of zo, maar het is echt waar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Vluchten is ook meestal de oplossing niet daar het tuig overal zit.
We kunnen brainstormen op deze site zoveel we willen!
Maar de realiteit is hard.
Die kl**tz*kken worden altijd de hand boven het hoofd gehouden, of ze kunnen ongestraft hun gang gaan.

Het mooiste zou zijn om een groepje superboeren in te huren, die in ruil voor een kratje bier al die raddraaiers van de kaart afvegen!
Maar helaas kun je je broer alleen adviseren om eieren voor zijn geld te kiezen en een andere sociale woon omgeving en leef omgeving te zoeken.

Dit is het trieste van nederland, zelfs tuig heeft rechten!
Dat zou in marokko niet gebeuren!!!!

Ik gun elk mens een fijne leefomgeving, maar mensen die het nodig vinden om een ander dwars te liggen gun ik het ergste wat men kan bedenken!