Zijn er meer mensen die vinden dat anoniemer bellers asociaal vinden?

Persoonlijk vind ik het vrij asociaal om gebeld te worden door iemand die anoniem belt. Hebben die iets te verbergen? Willen die niet terug gebeld worden? Willen ze koste wat kost anoniem blijven? Zijn er meer mensen die dit ook vinden en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (14)

Associaal vind ik het niet maar ik antwoord consequent gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik anoniem gebeld wordt, is het eerste wat ik denk: aha, een telefooncentrale. Bij telefooncentrales wordt namelijk vaak geen nummerinformatie verzonden omdat dat nummer niet leidt naar de telefoon van degene die jou belt.

Ik neem consequent niet op als ik anoniem gebeld wordt. Als ze echt mij persoonlijk moeten hebben, dan spreken ze maar een voicemail in met wie ze zijn, waarom ze me willen spreken, en op welk nummer ik ze kan bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
acosiaal niet. maar soms wel zeker vervelend. helemaal rond etenstijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier niet zoveel problemen mee, maar prettig is anders.. Je kan je niet even kort voorbereiden op het gesprek.

Iedereen mag mij bellen.. Als ik de beller niet wil spreken, zal ik hem dat persoonlijk duidelijk maken.

Wat ik pas associaal vind is dat mensen niet opnemen nadat ze gezien hebben wie er belde.
Echt flauw, je weet nooit wat er aan de hand kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je daadwerkelijk tegen mensen durft te zeggen dat je ze niet wilt spreken vind ik dat heel deftig van je. Veel mensen willen niet de moeite nemen of durven zoiets niet met het gevolg dat ze de phone laten ringen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem regelmatig laat rinkelen als ik geen zin heb om een bepaald persoon niet wil spreken.
Dat zijn meestal verkopers. Ja, da's asociaal. Ze kijken zelfs niet eens naar 't infofilter of ik daar wel op sta.
Ik zeg: zulke commerciële spammers: 100 euro boete per ongevraagd reclame-belletje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word regelmatig gebeld door mensen bij wie het aan de telefoonmaatschappij ligt. Die mensen hebben er nooit om gevraagd, maar de telefoonmaatschappij stuurt simpelweg hun nummer niet mee wanneer ze bellen.

Andersom hetzelfde: ik bel *niet* anoniem, maar wanneer ik die mensen bel, zien ze mijn telefoonnummer niet. Hun telefoonmaatschappij verwijdert ook mijn nummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als overheidsbediende is anoniem bellen een zegen. Ik moet er niet aan denken dat iedere klant/burger die ik ooit aan de lijn heb gehad nog zomaar mijn nummer zou weten, en te pas en te onpas met (voor mij) totaal nutteloze vragen over onderwerpen buiten mijn vakgebied aan de lijn hangt. Niet alleen zou ik na verloop van tijd mijn geduld verliezen en is mijn beleefdheid dan niet meer te garanderen (en ik kan dan behoorlijk kort door de bocht reageren, zoals mijn collega's soms aan den lijve ondervinden), het zou mij ook weerhouden van het daadwerkelijk uitvoeren van mijn werkzaamheden.

Dit geld voor een heleboel bedrijven ongetwijfeld ook - wanneer je voor je werk moet bellen zit je niet te wachten dat eenieder zomaar ineens terug kan gaan bellen.

Als ik privé bel doe ik dit niet anoniem, zodat de persoon die ik bel kan herkennen wie ik ben, en dan zelf moet oordelen of ik op dat moment gelegen genoeg bel om te antwoorden. Als ik anoniem gebeld wordt, antwoord ik altijd om zeker te zijn van wie er belt, en als het niet belangrijk is, hang ik net zo makkelijk weer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ik me indenken. :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer doelde op privé gesprekken waar mensen anoniem bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord op die vraag heb ik inderdaad heel goed verstopt onderaan de laatste alinea, maar gezien de andere antwoorden wilde ik even een tegengeluid laten horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid kan toch ook het centrale nummer tonen en niet het doorkiesnummer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou technisch gezien misschien inderdaad een mogelijkheid zijn. Ik weet het niet, geen verstand van telecom.
Ik heb overal gezocht naar een abonnement waar je standaard alle anonieme bellers kunt weren, dat bestaat niet helaas... Maar ik zou het graag willen, zo´n abonnement... Nu neem ik standaard niet op als ik zie dat er een anonieme call is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een gat in de markt! Een filter ontwikkelen die onbekende nummers weg drukt en deze dienst aanbieden voor een euro per maand per abonnement! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan doe ik meteen mee...
Als er geen nummerherkenning meegestuurd wordt neem ik niet op. Als het van belang is kan hij/zij mijn voicemail inspreken en bel ik wel terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Asociaal is een groot woord, maar prettig is anders. Helemaal wanneer men de moeite niet neemt om een voicemail in te spreken, dit vind ik eigenlijk nog het meest irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben / word je dan nieuwsgierig? Dat je gaat denken "wie zou mij hebben gebeld? had ik toch moeten opnemen?" :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zeker. En soms ben ik nog weleens in tweestrijd: toch opnemen of over laten gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lastig inderdaad :)
Vind je het asociaal dat iemand niet in de telefoongids vermeld wil worden en daardoor een 'geheim' nummer heeft dat dus niet wordt weergegeven?
Dan ben ik asociaal!!! Aangenaam kennis te maken!

Sommige mensen hebben daar een goede reden voor.
Denk maar even verder dan je eigen telefoonlijntje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat het hier over nummeronderdrukking tijdens het bellen en niet over vermelding in de gids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefh, volgens mij heb ik bij jou een gevoelige knop ingedrukt... (grapje ;) )
Je had ook kunnen zeggen dat je anonieme bellers niet asociaal vind en dan: omdat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik vermeldde: sommige mensen hebben er een goeie reden voor. Dat geldt ook voor mij en als je een geheim nummer hebt, dan is nummeronderdrukking daar onlosmakelijk mee verbonden.
Groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begreep je eerdere uitleg ook wel alleen merkte ik dat de toon een beetje, mag ik het agressief noemen? was. Desalniettemin groetjes :)
Ik vind het niet asociaal. Wel vervelend. Ik neem nooit op als het anoniem is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Asociaal niet echt... Je weet niet wat erachter zit. Soms is het leuk om grapjes uit te halen met je anonimiteit of het is heel serieus voor een stap in de liefde ; )
Het kan wel heel vervelend zijn: iemand heeft je gebeld, maar je weet niet wie. Daar word ik gefrusteerd van: Wie wilde mij bellen? Het kan iedereen zijn! Maar ja, het zal dan wel niet belangrijk zijn, omdat diegene het niet nodig vindt dat ik terugbel. En als je wel opneemt, terwijl diegene aan het bellen is (dus niet achteraf), dan is het altijd weer een verrassing wie opneemt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot voor een paar jaar geleden bestond nummer herkenning niet.

Veel mensen hebben een geheim nummer vanwege problemen die ze hebben gehad.
Op mijn werk (p&o van een grote organisatie) bel ik vanuit een centrale. Die zend dus mijn nummer niet mee.
Niet express maar dat lukt gewoon niet.

Ik vindt een telefoontje niet opnemen terwijl je hem wel hoort gaan juist associaal.
in een paar jaar tijd moest iedereen in ene 24 uur bereikbaar zijn. en nu is het stoer om een telefoon te hebben en niet bereikbaar te zijn?

ALs je selectief opneemt. Dan mag jij dus iederen bellen maar niet iedereen jou?

Waar staat dat nummerherkenning verplicht is?

Mijn huistelefoon is nu 4 jaar oud, en mijn telefoonmaatschappij heeft een neiuw systeem op de lijnen gezet. Gevolg is dat mijn telefoon geen nummers meer herkend en uitzend. ben ik dan associaal, moet ik dan 150 euro betalen voor een nieuwe draadloze telefoon?

Als ik weet dat iemand niet opneemt omdat hij geen onbekende nummers beantwoord, dan bel ik ook niet meer terug en spreek ik ook niet in. In mijn geval vaak over loonvragen of geldzaken. hun probleem niet de mijne.