Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Je bent niet de eerste die zich dit afvraagt. In de jaren zeventig schreef Erich von Däniken er menig boek over en er is een grote schare volgelingen die bog sateeds overal aanwijzingen vinden voor zijn psuedo-wetenschappelijke ideeën.

Er is vooralsnog geen wetenschappelijk bewijs voor, al dacht Erich von Däniken van wel.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee, goden zijn mythen rumtevaarders zijn echt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het boek heb gelezen - en met een beetje kritisch oog - dan wet je dat het antwoord onomstotelijk NEE is.
Maar verschrikkelijk leuk leesvoer is het wel. Zo af en toe trek ik hem weer eens uit de kast. En dan denk ik : goh, wat zou Von Daeniken blij geweest zijn als er toen ook al graancirkels gemaakt werden.
Het is vooral een ode aan het vermogen van de menselijke geest om werkelijk OVERAL verbanden in te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat die goedgelovige geest die overal minduimpjes zit uit te delen nu zelf ook nog antwoord geven ? Of blijft het bij laf minnetjes uitdelen ? Dat lijkt me dan een prima bewijs van de stelling dat het bullshit is.
rose
13 jaar geleden
't zijn minne streken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen, we hebben het boek met dezelfde beleving gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh de eerste twee, drie keer dat ik het las geloofde ik het allemaal heilig bij gebrek aan tegenspraak, betere uitleg en algemene ontwikkeling.
Ik snap alleen niet waarom dat ZO veel minnetjes oplevert. Zijn het de graancirkels wellicht ? Zouden daar nog steeds echte mensen in geloven ?
rose
13 jaar geleden
Grappig, ik heb het in mijn vroege jeugd gelezen, maar kan mij niet meer herinneren of ik er toen in geloofde. Ik geloof niet dat ik het geheel ongeloofwaardig vond. Toen.
rose
13 jaar geleden
Oh, ja, een compensatieplusje....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het inderdaad een leuk boekje maar volstrekt ongeloofwaardig, ook in mijn meer zweverige periode. + hoor!
Het is en blijft spannende lectuur om te lezen, maar er zijn vooralsnog meer mysteries dan antwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.
Sommige kosmonauten werden vroeger idd voor goden aangezien.
Men wist toen gewoon niet al teveel over een eventuele buitenaardse intelligentie.

Ze waren er toen, en zijn er nog steeds.

Regeringen en kerken ontkennen maar al te graag hun bestaan om zo hun machtspositie niet te hoeven verliezen.
Gelukkig worden we nu in Nederland niet meer in deze tijd op de brandstapel gegooid als we het anders beleven of zien...
Alleen soms voor gek verklaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er kosmonauten waren, zouden die er nog steeds zijn en zouden we ze of hun sporen kunnen zien.

Het antwoord is dus nee, dat is zeer onwaarschijnlijk.

Toegevoegd na 10 uur:
Als een andere cultuur duizenden jaren geleden al naar de aarde kon komen en contact met mensen kon hebben, dan zou die andere cultuur dit nog steeds kunnen.
We hebben echter geen aanwijzingen dat dit daadwerkelijk zo is ....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding