Wat is de definitie van het begrip arabier?

Ik snap niet zo goed of het nou iedere moslim is, of een bewoner uit een bepaald gebied?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Niet elke moslim is een Arabier. Er zijn juist meer christelijke Arabieren dan bijvoorbeeld christelijke Turken, dan zou je kunnen zeggen dat Turks zijn automatisch islamitisch zijn betekend. Dit klopt dus niet, want de Islam en Christendom zijn beide een religie en volkeren zoals Arabieren, Turken, Germanen, Russen etc. etc. zijn een etniciteit.

De Arabieren zijn een volk dat afstamt van Ismaël, de zoon van Abraham. De Joden daarentegen zijn de afstammelingen van Isaak, ook de zoon van Abraham. De Joden (als etniciteit) en Arabieren zijn beide Semitische volkeren, die voornamelijk in het Midden-Oosten leven. De Arabieren hebben een eigen taal, namelijk het Arabisch, een oude en ingewikkelde taal. De Arabieren zijn oorspronkelijk nomaden uit verschillende stammen die trokken door de woestijnen van het midden-oosten.

Tegenwoordig word een Noord-Afrikaan (bv. een Marokkaan of Egyptenaar) die Arabisch spreekt ook Arabier genoemd, terwijl de Noord-Afrikaan MEESTAL geen etnische Arabier is, maar 'ver-Arabiseert' is door de Arabische heerschappij in dat gebied.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dit is duidelijk!
Want ik ken marrokanen die kunnen ook arabisch spreken en spreken met mensen in Egypte. Maar ook Iranezen en Afganistanen kunnen met elkaar Arabisch spreken. In mijn woordenboek staat dat Arabieren in de Emiraten wonen. Daar heb je dus niet zoveel aan. Dus ik dacht:Hoe zit dat nou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even nog, spreken Turken ook arabisch? (Ik denk zelf van niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Arabieren die in de Emiraten leven zijn meestal ook de oorspronkelijke Arabieren qua etniciteit. Deze Arabieren hebben de heerschappij over Noord-Afrika, terwijl de Noord-Afrikanen oorspronkelijk bv. Berber zijn. Een Iranees is geen Arabier, maar Perzisch. De Perzen zijn weer een andere etniciteit met een eigen taal, het lijkt me sterk dat een Iranees Arabisch kan spreken zonder dat hij ervoor heeft gestudeerd, want het is niet zijn moedertaal. De reden dat een Afghaan en een Iraniër met elkaar kunnen communiceren is omdat de meerderheid van de Afghanen een verwante taal met het Perzisch spreken. Dit zijn de Pathanen, oftewel Pashtuns.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turken spreken geen Arabisch. De Turken zijn een volk dat oorspronkelijk uit Centraal-Azië komen. Turken hebben qua etniciteit, cultuur en taal niks met het de Arabieren te maken. Het Turks is een verwante taal met het Mongools, Japans en Koreaans. De meeste landen in Centraal-Azië, zoals Azerbeidzjan, Kazachstan, Turkmenistan en Oezbekistan zijn Turkse landen waar Turkse volkeren leven, deze volkeren zijn familie met de Turken uit Turkije. Er word een onderscheid gemaakt wat betreft Turkse volkeren, namelijk West-Turken en Oost-Turken. De West-Turken leven in Turkije en Oost-Europa, oftewel de Ottomanen. De Oost-Turken leven in Centraal-Azië in de landen die ik heb opgenoemd. De enige overeenkomst tussen Turken en Arabieren is religie, maar ook hierin zijn verschillende meningen tussen beide etniciteiten.

Andere antwoorden (3)

Over de definitie van het woord Arabier bestaat veel discussie. Iemand kan zich identificeren als Arabier op grond van zijn etnische afkomst, zijn moedertaal of het land waar hij in woont. Tegenwoordig is de meest gangbare definitie van het woord Arabieren: iemand die woont in een Arabisch land en als moedertaal Arabisch heeft. Deze definitie dekt zo'n 280 miljoen mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha sorry :)
Iemand die woont in een Arabisch land en als moedertaal Arabisch heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of iemand die woont in een land die tot de arabisce wereld behoort. Dus vanaf Marokko tot saudi arabie denk ik. Een nederlander kan ook moslim zijn, maar niet elke arabier is moslim. Er zijn er vele die christen zijn of protestant. In syrie bijvoorbeel zijn er veel christenen maar ze zijn wel arabier. ; ))