Zijn trouwringen verplicht?

Wanneer je gaat trouwen, moet je dan perse trouwringen hebben en deze voor de neus van de ambtenaar om elkaars vinger schuiven of kun je ook gewoon zonder?

alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Is niet wettelijk verplicht. Het is gewoon een traditie,waar vooral de juweliers blij mee zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mij is dat niet verplicht. Er zijn ook stellen die in plaats van ringen dezelfde tattoo laten zetten of dezelfde ketting nemen. Een vriend van mij kan voor zijn werk geen ringen dragen en heeft dan ook geen trouwring.

Mocht het wel verplicht zijn en je wilt geen ring, dan neem je gewoon twee lipjes van een blikjefris mee. Gooi je ze weg zodra je buiten de deur bent.... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan zonder, is namelijk geen enkele wettelijke verplichting toe. Wel even overleggen met de ambtenaar uiteraard, anders krijg je zo'n gekke situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee is niet verplicht, je kan iets geheel anders bedenken.
Ik wil ook niet de geijkte trouwring. Ik zit te denken aan een jing jang teken en dan allebei de helft ervan. in wat voor vorm daar ben ik nog over aan het nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwringen zijn niet verplicht wij kunnen het weten...
Toen wij 33 jaar geleden voor de ambtenaar stonden kwamen we er achter dat de ringen nog bij mij thuis op de tafel lagen!!
Grote paniek, sommige kwamen al met het idee om hun trouwring te lenen, als symbool.
De ambtenaar knipoogde toen naar ons en zij dat dat niet belangrijk was, en dat we het gewoon later saampjes de ringen bij elkaar om moesten doen..DHUs..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken drie getrouwde stellen zonder ring. Als je een verzegelende boodschap wilt uitstralen kun je ook een waanzinnig goede zoen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, nergens voor nodig.
Als je het mooier vindt kun je ook kiezen voor armbanden, halskettingen of iets dergelijks.
Ringen ijn traditie, maar niks meer dan dat.