Is het vast zetten van je energie rekening echt voordelig ?

Ik kreeg laatst iemand van de Eneco aan de telefoon. Die vertelde dat het enorm voordelig was om de rekening vast te zetten . Maar ja, ik word altijd een beetje wantrouwig , denk gelijk er zit een adder onder het gras .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg nooit iets vast door middel van een telefoongesprek.
Vraag gewoon of ze je alles zwart op wit kunnen sturen.
Zodat je thuis alles rustig na kun lezen.
En daarna je beslissing kunt nemen.

Het beste antwoord

Wat al die energiemaatschappijen er nooit bij zeggen is dat weliswaar de energiekosten gedurende een bepaalde periode vast staan..maar

Dat er daarnaast nog een aantal kosten zijn die wèl jaarlijks verhoogd worden.

Kosten zoals transport van gas, de belastingen op energie enz.

Bovendien kost het jou geld als je je energie prijs voor een zekere periode vast wilt zetten. Daar gaat je eventuele voordeel dan dus..

Kijk maar goed uit en bekijk die bijkomende kosten van het afgelopen jaar maar eens.

Die bedragen bijna het zelfde bedrag als die van de energie..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als jij je vast legt op hun als leverancier (Dat doe je door je rekening vast te leggen) kunnen zij voor langere termijn groot inkopen bij hun leverancier. Dus krijgen zij korting die ze jou aan kunnen bieden. Het kan dus inderdaad echt interessant zijn. Het beste bekijk je de kosten van het afgelopen jaar, en leg je die naast hun aanbod. Dan heb je een indicatie. Hou er rekening mee dat energieprijzen heen en weer slingeren, maar waarschijnlijk stijgen de komende jaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Eneco zou ik deze prijs zeker vast zetten, ze hebben namelijk een actie.. als de prijs zakt dan zakt jou prijs ook. stijgt de energie prijs dan blijft deze gelijk tot het afgesproken bedrag;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak als energiemaatschappijen de rekening willen vastzetten dan word er in de toekomst verwacht dat de prijs gaat dalen, nu weet ik niet hoe het bij eneco is maar bij nuon waar ik werkzaam was gingen de prijzen uiteraard niet mee naar beneden als ze vast stonden en de mensen konden de eerste tijd ook niet overstappen vanwegen het contract.

Bedenk goed wat je wilt want ze nemen je er zowiezo tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen zal een bedrijf geen verlies willen lijden, maar zoveel mogelijk winst willen maken. Het kan best zijn dat jij er ook een beetje baat bij hebt, maar Eneco zal de grote winnaar zijn. Nog nooit gehoord van energieleveranciers en verzekeringen e.d. die aan liefdadigheid doen. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn allemaal oplichters,zeker als ze je bellen of aan de deur staan !
trap er alsteblieft niet in.
zijn de grootste zakkenrollers die er zijn die energiebedrijven !(op de belastingdienst na dan )