waarom zeggen mensen vaak dat het leven te kort is?

Terwijl de levensverwachting 80,5 jaar is wordt er vaak gezegd dat het leven te kort is. Waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (14)

Ze verwachten dat het langer duurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeggen de mensen die vaak zelf een te lange tijd op iets blijven haken en voor hun gevoel hun tijd hebben verspilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je reactie niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een + hoor.
Volgens mij heeft dat er vooral mee te maken dat het leven zo snel voorbij gaat. Denk aan een leuke dag (bijvoorbeeld je verjaardag). Je verheugt je erop, maar het is ook zo weer voorbij. Zo is het ook met leven, je verheugt je op wat er allemaal nog gaat komen en wat je wil gaan doen, maar het is snel voorbij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar hoe ouder je bent, hoe meer je ziet dat het allemaal zo snel gaat. Inééns ben je oud! Soms realiseer je je dat (vaak ook niet hoor..) en daarom moet je zoveel mogelijk van het leven genieten, vooral op momenten wanneer het allemaal niet zo lekker loopt. Je moet het voor jezelf zo leuk mogelijk houden. Sommige dingen moeten nu eenmaal (werken of school bijvoorbeeld, of familiedineetjes). Probeer overal van te genieten, want voor je het weet realiseer je je opeens dat je oud bent (dan heb je zo'n momentje) en lijkt het heel snel gegaan te zijn. Dus genieten van, met en bij alles wat je doet, want het leven is te kort om te kniezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Het is eerder een gezegde om je ervan bewust te maken dat je niet teveel moet stilstaan bij onzinnige dingen. Dat je plezier moet maken omdat het morgen wel eens anders kan gaan. Dus met andere woorden, niet iedereen wordt 80 dus maak nu plezier en wacht niet tot je 80 bent en het niet meer kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ze nog veel dingen willen doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze te weinig van het leven hebben genoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee hoe oud je bent, maar ik heb wel een voorbeeldje. Misschien kan je de aanslagen van 11 september nog herinneren ,als je daar op terug kijkt kan zoiets lijken alsof het gister is gebeurt.
Terwijl het al 10jaar geleden is.
Dat komt omdat dingen achteraf gezien snel voorbij lijken te zijn gegaan.

En eerlijk ik ben pas 21 en ik merk nu al dat de tijd voorbij vliegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat mensen vaak zeggen dat het leven te kort is, omdat ze spijt hebben van gemiste kansen of gemaakte fouten in hun leven. Ze zouden het nu wellicht anders doen, maar daar is het leven te kort voor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe ouder je wordt, hoe korter je toekomst...
Als je oud(er) wordt herinner je je, terugkijkend, het best de hoogtepunten van je leven: schooltijd, tienertijd, militaire dienst (toen nog wel), verkering, trouwen, kinderen krijgen, vakanties, je werk, je AOW.
Dus dan ga je met grote stappen die ups en downs tijdens je leven langs.
En met grote stappen gaat het snel. Ben je zo door de jaren heen.

Ook als je jonger bent kun je al ervaren dat het leven snel gaat. Zoveel mogelijkheden, zoveel te doen. Dagen vliegen voorbij. Kijk eens naar een zomervakantie. Als je ervoor staat, lijkt het een zee van tijd. Geen huiswerk, leuke dingen doen...Maar eigenlijk is die dag dat je je nieuwe boeken op school moet gaan halen er toch weer snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij vind 80 jaar blijkbaar lang. Ik vind 80 jaar niks. Wat maak je nou mee in 80 jaar. De aarde is al miljoenen jaar oud. In vergelijking hiermee, zijn wij binnen de tijd van een poep en een scheet, verdwenen...foetsie.

Als je zelf ooit tegen de 80 loopt, wil ik je nog wel eens spreken ;-)) dan weet je het antwoord op deze vraag. En je zal je zeker nog herinneren, "als de dag van gisteren" dat je hem hebt gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 anonieme minnaars.... flauw. Waarvoor?
MarijeWesterman
7 maanden geleden
Vind 80 jaar ook niet lang.
Maar dat je in 80 jaar tijd niks meemaakt daar ben ik het niet mee eens.
Mijn ouders hebben heel de wereld bijna gezien.
Werk in de zorg mensen hebben enorm veel meegemaakt in -80 80+ jaar tijd!
Werkte bij een vrouw van 42 (nu overleden) en zij vond zelfs dat ze al alles eruit had gehaald (vond het wel erg om haar dochtertje niet te zien opgroeien)...
En mensen vergelijken met een planeet is natuurlijk niet logisch.
Wij zijn eigenlijk dieren dus daar kan je onze levens mee vergelijken.
Dat laatste klopt denk ik.
Heb dat zelf vaak dat iets als gisteren voelt en lang geleden is!
Omdat men het vaak te kort vindt om al hun dromen uit te laten komen. Meestal kán het wel, maar is het toch niet gebeurd. Daarbij zullen veel mensen zich soms 'te oud' voelen wanneer zij een bepaalde leeftijd passeren.

"Dit volk hangt van paradoxen aan elkaar en het enige waar dit volk één in is, is hysterie. Ik kom in opstand tegen het enorme besef bij de mensen dat ze eeuwenlang van alles hebben gemist en het gevoel dat dat in één mensenleven ingehaald moet worden door het slikken van XTC, bungeejumpen, en LPF stemmen." -Ramsey Nasr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou je bent natuurlijk langer oud dan jong in je leven.Op een relatief jonge leeftijd ga je al merken dat je geen 18 meer bent.Dus de hele nacht door feesten word dan,wegens lichamelijke klachten of het vroeg opstaan voor je kinderen, een stuk minder aantrekkelijk.
En zo geld het voor heel veel dingen,er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou nog zoveel leuke dingen willen doen ,inderdaad daar hebben we de tijd niet voor .
Wat zou ik dan allemaal willen doen ? Ik zou graag de wereld rond willen reizen , heel veel op het gebied van kunst willen beoefenen, timmeren, metselen stucadoren, decoaratie- technieken willen doen , met de kinderen van nu alle dingen willen laten zien in de wereld filosoferen met ze , feesten met ze dansen met ze, kamperen in het bos voor een paar jaar mijn eigen hut bouwen om in te wonen expert willen worden op velerlei gebieden talen leren spreke schrijven ,boek schrijven... echt hoor het leven is veel te kort
Ik probeerde mijn schrijffouten te verbeteren maar dat gaat niet :-)
Toegevoegd op 25 mei 2018 16:08: tekst
5 jaar geleden
MarijeWesterman
7 maanden geleden
Awh wat rot voor je!
Mijn ouders beide 61 en hebben een wereldreis gemaakt, hun hobby's kunnen beoefenen, hebben ons mooie plekken op de wereld laten zien, over de wereld gefilosofeerd, met ons gefeest, gekampeerd, spreken meerdere talen (moeder moest wel op het VWO) dus het kan wel!
Maar ligt natuurlijk ook eraan hoe je leven loopt!