Zijn er meer mannen of meer vrouwen op deze planeet?

Wat zijn effecten van oorlogen, één-kind-politiek, ziekten, bedrijfsongevallen etc op de balans tussen mannen en vrouwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
voor deze planeet moet ik je het antwoord schuldig blijven, maar voor andere planeten heb ik die info wèl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je het zeker?

Het beste antwoord

Volgen het CIA world factbook zijn er meer mannen dan vrouwen op de wereld. Ongeveer 101 mannen per 100 vrouwen (schatting voor 2011)

Geslachtsverhouding wereldbevolking :
bij de geboorte : 1,07 mannen / vrouwen
jonger dan 15 jaar: 1,07 mannen / vrouwen
Leeftijden 15-64 jaar: 1,02 mannen / vrouwen
65 jaar en ouder: 0.79 mannen / vrouwen
Wereldbevolking: 1.01 mannen / vrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit hangt vooral af van de leeftijd waarop je zoekt.
Bij geboortes zijn er vaak meer mannen in verhouding tot vrouwen. In landen als China, waar een 1 child-policy heerst, worden vrouwen bij geboorte nog wel eens afgemaakt. Ouders hebben liever een zoon, omdat deze harder werk kan verrichten en dus meer geld kan binnenhalen. Echter, de naleving van de policy verschilt in China nog wel eens, zo komt het vaak voor dat gezinnen in het westen van China meerdere kinderen hebben.
Ook komt het in arme landen als China veel voor dat bij ongevallen, bijvoorbeeld een aanrijding, de dader het slachtoffer dood maakt, omdat een begrafenis goedkoper is dan levenslange zorg te betalen. Ook dit soort situaties zijn van invloed op de verhouding van man-vrouw op onze aarde.

Echter, als je naar latere leeftijden kijkt, vanaf 40 jaar bijvoorbeeld, zul je zien dat er meer vrouwen zijn.
Dit komt vooral omdat vrouwen gemiddeld langer leven dan mannen, waarom vrouwen gemiddeld langer leven is omdat in veel landen mannen de werkers zijn en vrouwen op het huis passen. Mannen raken dan ook vaker betrokken bij een bedrijfsongeval, en komen vaker in contact met giftige stoffen (Vooral loodsmedewerkers, speciaal transporteurs en ander praktische lui op de chemische werkvloer) en daarbij voorkomende ziekten.