Een vriend(in) is iemand die niet alleen haar eigen taal spreekt maar ook die van jou. Die pijnlijk eerlijk kan zijn. Van die dingetjes voor je doet die eigenlijk soms niet opvallen, omdat ze zo heel gewoon lijken. Maar is ze er niet dan zie en merk je toch die dingen die ze eigenlijk deed. En als het even niet goed gaat is ze er voor je op het juiste moment, weet ook wanneer ze teveel is even.
Een vriendin kun je altijd een beroep op doen als er echt wat is. Maar ze weet ook dat je merendeel alleen moet doen en zal je daar ook op wijzen. Of je haar nu morgen ziet of over een maand of een jaar: het komt altijd weer goed, en het is alsof je nooit van elkaar bent weggeweest. Ze oordeelt niet. Kan het ergens niet mee eens zijn en dat aangeven, maar neemt je wel zoals je bent. Ze zegt je wel haar mening, maar loopt nooit weg.

Je lacht met haar, huilt met haar. Kan alles aan haar kwijt.
het is een heel speciaal iemand :)

Een ideale vriendin krijg je door zelf een ideale vriendin te zijn, zonder jezelf weg te vlakken. Als je genoeg van jezelf houdt kun je er natuurlijk beter zijn voor een ander. Maar das een proces...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als je weet dat je die persoon altijd om hulp kunt vragen, omdat je die vertrouwt en weet dat wat jij in vertrouwen vertelt ook geheim zal blijven.
Amadea
12 jaar geleden
Deze vraag kan op meerdere manieren worden beantwoord omdat het om een subjectief begrip gaat.

Voor mij is iemand je vriend als je het goed met iemand kan vinden en vrije tijd met hem/haar doorbrengt.

Iemand kan ook je "vriend" zijn wanneer je hem/haar hebt toegevoegd als vriend(in) op facebook/twitter/myspace etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend(in) is iemand die alles van je weet en toch van je houd! Die klaar voor je staat door dik en dun, alles met je deelt, waarmee je kunt lachen en huilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de persoon vertrouwt, begripvol, lief, aardig, scoiaal en behulpzaam is en vooral als je bij diegene jezelf thuis voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vriend

je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend

Het is zo'n tegeltjeswijsheid, maar als je het nog eens goed leest, is het waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je veel mensen ' vrienden ' kan noemen, maar een ' echte vriend ' is wel anders..

Ik heb zelf veel zogenaamde "vrienden" en een paar echte vrienden.. Ik vind dat je iemand een vriend kan noemen, als je diegene vertrouwd, leuke tijden mee door kan brengen, etc.. Maar, ik vind toch het belangrijkste, dat een goede vriend altijd voor je klaar staat, in goede en slechte dagen! Ik ben mijn 2 vriendinnen heel erg dankbaar, omdat ze altijd met alles bij me zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is iets wat door je gevoel wordt aangegeven als met mensen in conact komt en je daar een band mee krijg het zei via het net of werk en kan daar tegen praten.
en merkt dat hij/zij dit tot zich zelf houd dan kan die gene een vriend of vriendin gaan noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem/haar om 2uur 's nachts kan opbellen omdat je een probleem hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer men autopech heb midden in de nacht bv in een provincie waar je niet woont,maar de persoon haalt je wel op,wanneer men is in nood en pijn dan weet men wie zijn vrienden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als zij altijd voor je stond in goede tijden en slechte tijde
als zij altijd probeer je prolemen oplossen
als zij altijd probeer het beste voor jou
als zij altijd geheimpjes van jou tegen niemand zegt
als zij altijd jou vertrouwt ne je haar
-----------------------------------------------
dan noem je haar een vriendin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mij betreft noem je iemand een goede vriend(in) om de volgende 3 redenen:
* Als je elkander goed kent.
* Als je voor elkander klaar staat (als je kunt bijdragen op wat voor manier dan ook).
* Als je met elkander zo nu en dan of juist vaak een leuke en/of goeie tijd kunt beleven.

Toegevoegd na 1 minuut:
en elkaar kunnen vertrouwen uiteraard!