Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik denk dat het fenomeen "TABOE" nooit zal verdwijnen zolang er gedachte is... Is er geen gedachte dan is er ook geen taboe... Dan is er alleen dat wat is en dat mag er zijn, want dat was er toch altijd al...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk toch, vrije en openbare sex...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het onstaan van de "Volendamse Ziekte"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetgeen altijd wel moeilijk bespreekbaar en dus taboe zal zijn lijkt mij alles wat te maken heeft met sterven, geestelijke en/of lichamelijke aftakeling. De eigen dood is immers altijd moeilijk onder ogen te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
seks met kinderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aan zeeburg: dat mag ik hopen dat die nooit wordt verbroken, anders ga ik op een andere planeet wonen of wordt seriemoordenaar ( dan wel op de mensen die hier gebruik van maken)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geen 1. taboes komen en gaan maar er zullen altijd weer andere ontstaan. We zullen nooit zonder taboes leven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In zekere zin is vrijheids van meningsuiting een onuitroeibaar taboe, hoeveel mensen slikken hun mening wel niet weg onder druk van wat andere denken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Taboes rond seks zullen nog lang een rol spelen, me dunkt. Seks met allerlei niet-volwassen of niet-menselijke en of niet-levende partners valt niet goed bij volwassen, menselijke, levende mensen.

Ik denk dat taboes die wereldwijd, door alle of in ieder geval de grote meerderheid van de culturen heen, gelden, taboes zijn die het langste leven zijn beschoren. En misschien wel nooit verdwijnen. En wellicht terecht. Ze zijn niet voor niets in de taboesfeer terechtgekomen ooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding