Het zijn zulke (bijna) tegenstellingen, waar je uit wilt kiezen.....
Voor ondernemer moet je keihard zijn, een kick krijgen van het winnen van 'spelletjes' om het grote geld, bij wijze van spreken bereid zijn over lijken te gaan, om echt succesvol te zijn. Zakenlieden hebben trukjes om hun voordeel te behalen
door de zwakkere punten van concurrenten te doorzien.
Een arts voelt een gedrevenheid om zieke mensen beter te maken, en dan niet alleen een ziek lichaam, maar de hele zieke mens - daar komt een groot deel psychologische kennis, empathie en invoelingsvermogen bij kijken. Naast dat je een heleboel tijd in je carriere als arts zult moeten doorbrengen met het bijhouden van je kennis, en ook bijscholing over nieuwe medicijnen, ziektebeelden en nieuwe medische inzichten, zal je zon- en feestdagen, en vaak ook de nachten, moeten doorwerken.
Heb je er wel eens bij stilgestaan, wat je wilde worden als kind? Waar je het liefste mee speelde, over welke onderwerpen je graag boeken las?
Als kind ben je in dit opzicht nog dusdanig puur, dat er geen remmen gezet wordt op je vermogen in de toekomst te kijken door de onvermijdelijke realiteit, die in je verdere leven onherroepelijk mee gaat spreken.
Ik zou me, als ik jou was, eens echt verdiepen in het leven van een ondernemer en dat van een arts. Interview ze, alsof je een stuk over ze moet schrijven, en zie beide beroepen voor wat ze werkelijk zijn. Ook, wat die beide mensen zich van hun beroep hadden voorgesteld toen ze eraan begonnen, en hoe het nu werkelijk is, dat beroep dag in dag uit te doen.
Je beroepskeuze is niet iets wat je lichtvaardig moet doen - je gaat er elke dag minimaal 8 uur, maar bij jouw keuzes aanmerkelijk meer!! van je leven aan geven.
Laat het dan iets zijn, wat niet een stressfaktor, maar een aanvulling van je leven is. Alleen dan zal je een goed en zinvol leven hebben.....