Hoe kan ik het best reageren op mensen die mij aanstaren? Ik word er zo nerveus van!

Toegevoegd na 5 minuten:
Wel op een "volwassen",manier dus niet dmv tong uitsteken bijv.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik hoor overigens heel vaak dat ik (te) mooi ben en heel sexy, maar goed , daar kan ik toch verder niets aan doen en geeft anderen toch niet steeds het recht om te staren?

Toegevoegd na 15 uur:
Veel mensen doen het ook terwijl mijn man gewoon naast me loopt, staren!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wordt je aangestaard? Of waarom DENK je dat?
amigo
12 jaar geleden
ha ha we willen nu eigenlijk wel een foto natuurlijk (niet doen hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pffft, met zelfvertrouwen is niets mis maar je moet niet naast je schoenen gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Dubosessies: Sorry hoor, maar waar haal jij vandaan dat ik ( veel ) zelfvertrouwen heb? Staat "mooi zijn" , zoals ANDEREN mij betitelen aan zelfverzekerd zijn volgens jou?
Wat een kortzichtige opmerking zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik het zo zeggen, er zijn mensen met een minderwaardigheidscomplex en weinig zelfvertrouwen (vinden zichzelf qua uiterlijk en innerlijk helemaal niets), jij hebt het weer iets teveel (Je vind jezelf TE mooi en heel sexy zoals je zegt). Daar is helemaal niets mis mee, integendeel, maar dan zou je toch moeten begrijpen dat mensen naar je kijken als je jezelf ook graag ziet.
Echter kan je ook denken dat je TE mooi bent omdat je denkt dat mensen om die reden naar je kijken maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik kijk ook graat naar mensen, niet omdat ik ze zo godvergeten mooi vind, maar gewoon omdat dat nu eenmaal een menselijke gewoonte is van iedereen, ook van jou anders zou jij die mensen niet naar jou zien staren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ dubosessies: IK heb helemaal nergens geschreven dat ik mezelf mooi vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, daar zat ik naast maar je zal ook niet denken dat de mensen die dat beweren overdrijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sjon3 :_), ik kan mn ogen niet van je afhouden, fuutvieuw, gelukkig zijn er op gv nog honderden als jij. Vooral dat hoofddekseltje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U maakt u schuldig aan het zelfde gedrag.
In 1 oogopslag neemt u waar dat iemand naar u kijkt.
Door bij herhaling terug te kijken neemt u waar dat die persoon naar u staart. (uitlokkend gebaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dubossies
Dus volgens u moet iedereen zichzelf maar lelijk gaan noemen om zo bescheiden te blijven? Een professionele pianist mag toch ook zeggen dat die goed piano kan spelen? Of is dat een ander verhaal? Een mooie vrouw mag best zeggen dat ze mooi is, mocht u daar afgunst tegen hebben, dan is dat uw probleem. U bent niet bepaald productief bezig en door te zeggen dat ze teveel zelfvertrouwen heeft, daar schiet u niets mee op. Anderen beweren dat zij mooi is, dat vertelt ze. Misschien vindt zij haarzelf helemaal niet mooi? Als ik 20x per dag zou aanhoren dat ik heel mooi kan tekenen, zal ik ook wel zeggen dat ik mooi kan tekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan ik ook niet tegen... Meestal kijk ik terug met m'n bekende 'moordblik' :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Vreemdeman, Ik zei later al dat ik dat misschien verkeerd gelezen had, net zoals jij nu verkeerd leest want ik heb niet gezegd dat iedereen zichzelf lelijk moet noemen, integendeel, iedereen zou tevreden met zichzelf moeten zijn. Het is echter niet zo dat als mensen jou vertellen dat je mooi bent dat je dan meteen bij iedereen die naar je kijkt de gedachte krijgt dat ze dat doen omdat je mooi bent. Vrijwel iedere ouder zal zijn eigen kind vertellen dat ze hun mooi vinden, maar dat wil niet zeggen dat als mijn ouders mij dit vertellen en mijn man dat ik dan TE mooi ben, dat TE vind ik wat overdreven ja. Iedereen heeft mooie en mindermooie uiterlijkheden. Mensen moeten afleren dat als iemand naar ze kijkt dat dat is omdat ze diegene adembenemend mooi vinden, er zijn zoveel dingen aan mensen om naar te kijken. Wat dat betreft is dus iedereen TE mooi want iedereen heeft dit probleem. (wat aangekeken worden betreft). Wat dat sexy zijn betreft dat heb je inderdaad zelf in de hand, als je het gevoel hebt dat mensen naar je kijken omdat ze je sexy vinden (je kleding bijvoorbeeld), en je wordt er onzeker door dan kun je misschien minder sexy kleding aandoen, dan ben je van het probleem verlost. We moeten echter niet denken dat we mensen moeten kunnen wijsmaken dat ze niet naar je mogen kijken als je het zelf ook ongemerkt dagelijks doet, zoals Sxiopo ook zo mooi zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pics or it didn't happen =P. Nah, zoals al eerder is gezegt, gewoon fronzen/ moeilijk kijken, en het houdt wel op.

Het beste antwoord

ik denk dat het meestal vriendelijk bedoelt is, dus waarschijnlijk heb je gewoon een leuke uitstraling, beter toch?? dus gewoon vriendelijke terug lachen,
kan geen kwaad en maakt de wereld weer een stukje leuker. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een frisse positieve kijk, PH! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je!

Andere antwoorden (38)

Terugstaren!
(maar je kunt ook je tong uitsteken)

Toegevoegd na 1 dag:
Aha, ik lees nu dat je mooi bent! dat maakt het anders. Dat kan lastig zijn, maar liever mooi en nagestaard dan lelijk en uitgefloten.
Niet kijken en gewoon doorlopen, hoofd omhoog en schouders recht.

Misschien heb je er in Drenthe (je andere vraag) minder last van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, tong uitsteken vind ik erg kinderachtig haha! Maar je krijgt toch een + voor het terugstaren( ook al durf ik dat echt niet altijd hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel verbaasd gaan kijken naar iets wat achter hem gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
foutje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ El0512 :dank je!
(maar van die tong was een grapje, daarom stond het ook tussen haakjes :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sjon, dank voor geen minnetje......ik heb er al wat. Ook wat plusjes trouwens. De meningen zijn verdeeld. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Sjon, ik gaf mijn antwoord lang voor de toevoeging dat ze mooi en sexy is. Toen stond er alleen nog maar de kop. Er was verder niets bekend over de vraagstelster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je dat Goedgenoeg? Vind je mijn antwoord dan subjectief?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn wat nuchterder.
Snuffel
12 jaar geleden
Terugstaren kan geïnterpreteerd worden als: ze vindt me leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk Snuffel, zie mijn toevoeging. Dat maakt het heel anders!
Heel vriendelijk en een beetje vragend terugkijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Negeren. Kijk langs de persoon af. Dat werkt het beste. Dan houd hij/zij wel op.
Op deze manier maak je duidelijk dat je niet geinteresseerd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt je ook iets heel erg's geniaal vragen zodat ze niet van terug hebben ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon beleeft reageren, is er iets? of kan ik ergens mee helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++++++++++++++++++++++++++ !!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!! :)
Tenzij je paars haar hebt, miss world bent (of juist miss piggy) kan dit ook tussen JOUW oren zitten.

soms lijkt het alleen of mensen je aanstaren maar kijken ze gewoon om zich heen alleen voel jij je heel snel bekeken.

Als dat het geval kan zijn kun je beter DAT aanpakken.

Dat kun je doen door eens goed op te letten hoe lang mensen naar elkaar kijken, en dan zie je (hopelijk) dat ze naar jou niet langer kijken dan naar anderen.

Die paar die gaan zitten staren om je te pesten moet je proberen te negeren. En bij jezelf denken: wat een onbeleefde horken

Toegevoegd na 15 uur:
Nav van je toevoeging over je uiterlijk:

tja, in dat geval is er wel een oplossing maar die duurt 25 jaar, over die tijd ben je er wel vanaf voor het grootste gedeelte.

Lastig he, wie lelijk is wil graag mooi zijn, ik zag er altijd jaren jonger uit dan mijn leeftijd, klinkt leuk maar ik werd altijd pisnijdig als ik niet serieus genomen werd.

Als het echt door je uiterlijk komt moet je toch leren het te negeren (want ook al zie jij er geweldig uit, het BLIJFT vreselijk onbeleefd/onbeschoft om zo te staren) OF een serie snedige antwoorden verzinnen.

Met in je achterhoofd dat ze onbeleefd zijn mag je in mijn optiek best zeggen: wat loop jij te kwijlen zeg, ik zou bijna denken dat ik eetbaar ben.....

Als ze dan zeggen (dat zit er in): ik zou jou wel willen opeten... dan zeg je: nou ik jou niet, ik heb gegeten en gedronken als ik maar naar je kijk

of zo iets.

Maar het blijft lastig, je voelt je soms net een koe op de markt en als je bijv werkt kun je ook nog het gevoel krijgen dat je om je uiterlijk (en niet om je prestaties) wordt beoordeeld, heel lastig allemaal.

Het is niet voor niets dat sommige "schonen" zich alleen als ze uitgaan optutten en de rest van de week in de slobberspijkerbroek en een paardestaart rondlopen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++++++++++++++++++++ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
amigo
12 jaar geleden
dankkkkkkkkkkkkkk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ amigo; lees mijn bijschrijving aub, er zit zeker een kern van waarheid in het eerste gedeelte van jouw antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit er soms idd aan te denken om mijn haar grijs te verven, terwijl ik 29 ben!
Ze vriendelijk vragen: "Kan ik u ergens mee helpen?"

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook het antwoord van Amigo eens uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
nee toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor anoukii
Net doen of ze wat op hun gezicht hebben, of op hun kleding wat hebben zitten, waardoor je verbaasd terug kijkt. Heeft niemand wat van terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genieten van de aandacht. En opeens is er niets meer om je druk over te maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Dat is nog eens een positieve benadering :-) +1 Maar als je een litteken hebt of een vreemde lip of zoiets, moet je wel eerst een innerlijk proces doormaken voor je dat zou kunnen. Meestal lukt dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar!
Het help dan om te beseffen dat je dat niet echt bent, het onvolmaakte waar de ander zo naar moet kijken, en dat onder dat 'onvolmaakte' er zich toch een volmaakte mens bevindt. En het een gemis is dat die ander naar je staart en de afstand zo bewaart tussen hemzelf en jezelf, om je zo nooit echt te leren kennen en te mogen zien wie je werkelijk bent.
Een gemis voor de één, de rijkdom voor de ander die dat wel mag zien. Ik heb me wel eens afgevraagd waarom mensen dingen doen als naar de ander staren, en er zijn natuurlijk verschillende motivaties. Het kan zijn dat de ander je bijzonder mooi vindt, zo mooi dat hij daar eigenlijk geen raad mee weet. Of dat de ander iets aan je niet mooi vindt, maar dat ook wel vermakelijk genoeg vindt om te blijven kijken.
Beide zaken hebben met angst te maken. Angst om te worden afgewezen, of angst om zelf met een onvolmaakt uiterlijk komen te zitten. En in beide gevallen is het de kunst om compassie te hebben voor die mensen die dat zouden doen. Het probleem, als je van een probleem zou kunnen spreken, ligt eigenlijk bij hun. Hij kan ook door een zij worden vervangen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, en oeps... helemaal te vergeten om voor je plusje te bedanken..! :-)
Kristal
12 jaar geleden
Ik dacht al: jeetje... geef je een plusje en dan bedanktie niet eens... ;-) Mijn moeder had tot op hoge leeftijd een vrij donkere blauwe bult op haar lip die blijkbaar opviel. Ze zei wel eens dat mensen naar haar staarden. Ik dacht dat het wel mee zou vallen want ik begreep niet waarom, die lip viel toch niet op. (ik was er zo aan gewend dat als een vriendinnetje er iets over vroeg ik niet eens zo snel wist waar ze het over had...lip? welke lip?)
Tot ik erop ging letten als ik uit was met mijn moeder en het was bijna schokkend hoe brutaal en onverbloemd vreemden naar de lip van mijn moeder staarden. Ik begreep nu veel beter haar nare gevoel, en heb naar enkele heel brutalen terug staan staren tot ze ophielden.
Ik heb er wel van geleerd om dat dus nooit te doen, je hoeft ook niemand te ontwijken met je ogen omdat hij/zij iets heeft, maar dat ongegeneerde staren en ook nog eens de ogen iets dichter knijpen om het beter te kunnen zien en dan je buurman/vrouw erop attenderen... shame on them. Pas toen mijn moeder dicht tegen de 80 jaar liep was er eindelijk een goede manier om de lip te opereren. Zij kocht daarna lippenstift en was elke dag blij met haar mooie onderlip :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach,wat was dat naar voor je moeder dat ze daar zo lang last van had. Helemaal te begrijpen om dan terug te gaan staren! Zo leert die ander er ook weer wat van. Ik had al vrij snel mijn jonge haren niet meer, letterlijk, ze werden dus niet oud (ja, in het doucheputje wel..) en het viel me regelmatig op dat men er in mijn 20-er jaren naar keek. En soms naar blijf keken, zodanig, en dan heb ik het zelfs ook over familieleden, dat ik als ik met ze praatte bespeurde dat er onafgebroken boven mijn ogen werd gekeken. Eerst was ik dan snel klaar en ging ik wat anders doen, later deed me dat geen zier meer. Als ik met mijn ex-vrouw op vakantie was viel het ons vaak op, en we lachten er altijd hartelijk om, dat mensen naar ons staarden. Of het dan onze vrolijkheid was, of expressie bij het genieten van het hier(daar dan) en nu, of..? Zo buitensporig was ons uiterlijk vertoon toch ook weer niet.. dáchten we..! Haha :-) Ik ben blij te horen dat je moeder toch nog wat jaartjes plezier heeft gehad van een bultloze lip. En kan me ook nog zomaar voorstellen dat je dat ineens miste omdat dit zo bij haar hoorde. Een vriendinnetje in mijn tienerjaren (ja, ja, we hupsen vrolijk door de tijd) had ooit een bultje, talgkliertje meende ik, bij haar oog zitten. Ik was daar zo aan gewend, ik miste dat gewoon even bij haar toen ze toch maar besloot het op een gegeven moment weg te laten halen.
Kristal
12 jaar geleden
Het verbaasde mij eigenlijk hoe snel we eraan gewend waren toen mijn moeder een gewone lip had, alsof het altijd zo geweest was ;-) Ze lachten vast om jullie vrolijke uitstraling :-) Mooi dat jij je niet meer gefrustreerd voelt met je jonge haren! Is ook helemaal niet nodig, maar ja, dat is makkelijk praten natuurlijk, meestal kost het echt wel wat tijd om zover te komen dat het je niets meer kan schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, lachen sommige mensen maar wat meer, die ik bedoelde keken dan alsof ze het in Keulen hoorde donderen.
Mond open, blik op 'niemand thuis'... ach ik ben aan het veroordelen nu, gewoon lekker laten kijken. Kost niks :-) Ja, het duurde inderdaad lang van die haren, als iets een gevoelig punt wordt is het ook niet makkelijk om daar, vooral als je jong bent, om daar weer een beetje vanaf te komen.
Weet nog wel dat het me een gevoel gaf dat ik een minder mens was, en dat het wel nooit meer wat zou worden met de meiden. Stom hè? Moest nog een hoop leren...
Kristal
12 jaar geleden
Ach joh, we hebben allemaal onze kwetsbaarheden als het om ons uiterlijk gaat. Gelukkig wordt het steeds minder belangrijk en kan je je toch een heel waardevol mens voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En heerlijk dat je dan mensen tegenkomt die precies hetzelfde daarover denken. We hebben bevestigingen nodig van anderen in het leven, alleen red je het soms niet.
Kristal
12 jaar geleden
Ik bevestig je reactie, bij deze ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! :-)
Je vraagt gewoon of dat ze een kledingstuk missen dat jij misschien draagt omdat ze jouw zo aankijken.
Verrassend wat je voor antwoorden krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoofd opheffen en voorbij paraderen als was je koningin Beatrix zelf.

Wees trots op jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook je hand opsteken, gedag zeggen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als de meeste dingen in het leven ,kan je het leren .Als je de tijd ervoor hebt , dus als je zit of stilstaat , kan je oefenen. Als je denkt dat er negatieve bijbedoelingen zijn als men je aanstaart , sla je er geen acht op . In de andere gevallen kijk je terug zo lang als je zin hebt . Het heeft veel met jouw zelfvertrouwen te maken . Niemand is goed in ALLES . Accepteer je zwakheden , of ga er iets aan doen . Ik heb de hoogste trap op de maatschappelijke ladder bereikt , door me bezig te houden met de dingen waar ik goed mee overweg kan. Ik heb daar allemaal mee geoefend , en kreeg zelfvertrouwen en rust in elke situatie. Kort samengevat : ga dingen die voor jou moeilijk zijn niet uit de weg , maar probeer ze te leren hanteren . Ik ben communicatie-deskundige . Vuur jouw vragen maar af .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik heb net de vraag bijgewerkt. Ik zal vragen als iets me te binnen schiet om te vragen. Dit overvalt me nu een beetje haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb jij niets anders te doen douwe ?
Vragen of ze een foto willen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet realistisch, maar wel een grappig antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha en wat als ze ja zeggen?
Gewoon assertief zijn en er iets op zegen als je iemand al een tijdje ziet staren zeg gewoon

"Ik vindt het nogal vervelend dat u naar mij staart kunt zou u er mee stoppen"

ALs je dit niet durft kan je man dit doen wel op dezelfde manier:
"Ik zou het op prijs stellen als u niet zoveel naar mijn vrouw keek het is nogal storend".

Je geeft hier alleen maar informatie je zegt dat het storend is meer niet... Je zegt niet je staart te veel naar mij dat is aanvallend en zal zeker een slecht gevolg hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je inderdaad heel mooi bent zoals je vaak hebt gehoord, dan is het onverwijdelijk dat mensen veel naar je kijken. Ik kijk zelf ook graag naar mooie mensen, en wie niet?

Ik zou zeggen, gewoon vriendelijk glimlachen en doorgaan met waarmee je bezig bent. Het staren is meestal niet onvriendelijk/vervelend bedoeld, het gaat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik zou wel willen dat mensen wat vaker naar mij staren. Maar teveel is ook niet leuk, dat begrijp ik wel.
Volgens mij blijft de blik van mensen automatisch even hangen bij iemand of iets dat opvalt.
Bij mijzelf is dan in elk geval zo. Dat gebeurt min of meer onbewust.
Maar inderdaad is het niet beleefd en vriendelijk om heel lang te blijven kijken als het een persoon betreft.

Helaas is er aan het gedrag van iemand anders weinig te veranderen.
Dus zul je iets moeten doen met hoe je zelf denkt/voelt/reageert.
Probeer jezelf aan te leren om je er niet druk om te maken.
Nu denk je misschien iets van "he gadverdamme, nu loopt er weer iemand te kijken", waardoor je je vervolgens ongemakkelijk voelt.
Probeer eens iets anders te denken op zo'n moment. Bijvoorbeeld: "Ik kan me er wel druk om maken dat ze kijken, maar daar schiet ik niets mee op. het is nu eenmaal zo. En gelukkig is het om een positieve reden" Haal rustig adem en loop door.

Je kunt natuurlijk ook je haar grijs verven zoals je zelf zegt, (of een burka gaan dragen ofzo). Maar dan kun je volgens mij niet echt jezelf meer zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knappe mensen zijn gemiddeld genomen iets gelukkiger dan minder knappe mensen, dit bijverschijnsel moet je dus maar voor lief nemen.
Ook vraag je je af waar zij het recht vandaan halen; iedereen heeft het recht (in de letterlijke zin van het woord) om naar de ander te kijken dan wel staren, hoe vervelend dit ook kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Hallo, ik collecteer voor het Astmafonds. Heeft u daar misschien wat voor over?"

En alle bijdragen die je dan krijgt natuurlijk wel netjes storten, hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon negeren, en dat zeg ik als mooie (zeggen ze ) macho man die ook weleens word nagestaard kuch kuch;

Nee serieus, mensen die staren zoeken contact. IK heb er zelf ook een enorme hekel aan bijvoorbeeld als ik druk ben met iets. Beste is negeren, omdat dat het contact verbreekt. Terugstaren kan helpen maar ook de verkeerde signalen geven. Ik ga ervanuit dat ze kijkenomdat je mooi bent dus in jouw geval zou ik dat niet doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
In jouw geval bedoel ik dus als vrouw zijnde. Als man vind het overigens ook irriterend als vrouwen doelbewust oogcontact zoeken als je er nietom vraagt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt vaak gebeurt, gebeurt het waarschijnlijk steeds om dezelfde reden.
Verzamel wat moed en probeer wat uit: als je de tijd hebt (als je ergens zit ofzo - niet in het voorbijgaan op straat), loop je naar diegene toe en vraag "sorry, kennen we elkaar? Ik zag dat je ook naar mij keek".
Als je dit een paar keer hebt geprobeerd, kun je daar afhankelijk van de reactie je conclusie uittrekken. Reageren ze leuk, reageren ze 'betrapt', reageren ze arrogant of reageren ze oprecht onwetend. In het laatste geval vergis je je misschien gewoon.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragend een wenkbrauw optrekken, ze zullen dan wel begrijpen dat je het vreemd vindt aangestaard te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, ze staren naar je omdat je mooi en sexy bent, dat is dan toch meer een luxe probleem.

Maar meestal is het lastig voor aantrekkelijke vrouwen om het staren niet als bedreigend te zien. Als je je bewust bent van je eigen schoonheid kan je een muur om je heen bouwen omdat je vaak denkt dat (vooral) mannen je willen, dus word je afstandelijk omdat je je bedreigd voelt.
Probeer in te zien dat mannen en vrouwen je gewoon alleen maar mooi vinden, PUNT.
Sommige mensen zijn bijna Kunst, zo mooi, dus daar kijk je graag naar.
Als je het écht vervelend vindt kan je het sexy zijn misschien iets temperen, dat heb je zelf in de hand.
En voor de rest gewoon genieten dat je in zo'n mooi jasje geboren bent. Er zijn veel vrouwen die daar last van zouden willen hebben.
Als je leert erom te glimlachen en er blij mee te zijn dan blijf je mooi, ook al word je ouder.
Als jij je er aan blijft ergeren lost het probleem zich vanzelf op als je ouder wordt ;-)
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Adrem ;-)) En daar heb je zó'n gelijk in: dat het ook schoonheid is als je een ander mens zijn/haar uiterlijke schoonheid gunt en dus niet jaloers bent! Mooi gezegd.
Hangt er van af wie me aanstaart. Meestal glimlach ik dan naar die persoon. Meestal krijg ik dan een glimlach terug. Verder niets bijzonders, dan dat ik er een een fijn gevoel aan overhoud.
Tenzij ik denk dat het als flirten kan worden uitgelegd. Dan draai ik me gewoon om, loop weg, of kijk een andere kant uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene aan het schrikken maken door bijvoorbeeld heel kwaad te gaan(terwijl je eigenlijk heel aardig bent), zo laat je blijken dat je er niet van bent gediend van het gestaar. Of bij hele nette mensen die naar je staren, een knipoog geven door schrikken vooral vrouwen van die hetero(niet bij lesbische vrouwen doen, vinden ze leuk), arrogant kijken bij mannen die staren, zo van: wat denk je wel dat je bent. Verder mijn voorgangers zeiden: vooral niet op reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, Sjon ze heeft al een man! Voel je je zo bijzonder dat je het verveeld vind dat vrouwen die niet naar je willen kijken.
Vragen of je wat van ze aan hebt. Werkt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dit alleen van mijn lagere schooltijd. Zeggen volwassenen dat ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de vraag stond ook "wel op een volwassen manier...
Pak het met enige humor op en geef ze een knipoog. Goeie kans dat ze zich betrapt voelen omdat jij ontdekt dat ze aan het staren zijn. Je kunt ze ook strak en recht in de ogen aan blijven kijken. Verder blijft het een gezond verschijnsel dat mensen naar anderen kijken, ook naar mooie vrouwen. Maar het mag wel met een flinke dosis respect en fatsoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat jij er nerveus van dat gestaar wordt houdt in dat je niet zeker bent vanjezelf ondanks het te mooi zijn.

geniet ervan en wees er blij mee . buit het niet uit .
en je bent in meerdere opzichten een schoonheid .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door je opmerking "wel op een volwassen manier",concludeer ik dat je meer last hebt van je eigen reactie`s op de aandacht die je zelf creeert,dan van de aandacht zelf.ja,hoe om te gaan met reactie`s die jezelf oproept?dat is het proces van volwassen worden.dan zoek je de oplossing bij jezelf.als het niet lukt zou ik professionele hulp adviseren.sterkte ermee.
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1,
helder gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- 1, ik kan nog niet plusjes of minnetjes geven, maar waarom professionele hulp, omdat anderen je aanstaren?
In de vorm: "Dokter, wat moet ik doen, ik ben zo knap."
niko
12 jaar geleden
tja.
Kristal
12 jaar geleden
@Echtniet,
Nee maar wel: hoe kan ik met mijn onzekerheid omgaan.
Soms is hulp daarbij prettig. Wel grappig hoe je het brengt trouwens ;-)
***"Dokter, wat moet ik doen, ik ben zo knap."***
Dikke grijns van mij.
niko
12 jaar geleden
+
Ik geef hier even een ander antwoord, die mij persoonlijk gezien beter voor jou lijkt te passen. Aangezien ik maar 1 antwoord kan geven heb ik mijn vorige verwijderd.

Nu is het natuurlijk zo dat eigenlijk iedere persoon mooi is alleen de ene persoon verzorgd zich beter en iedereen heeft een seksuele voorkeur voor bepaalde mensen. Jij bent een vrouw die er goed verzorgd uitziet en bij veel mannen in de smaak valt als het om het uiterlijk gaat. Echter is het niet zo dat jij supermooi bent omdat je door veel mensen nagekeken wordt, dat mensen naar jou kijken kan verschillende redenen hebben. Misschien vinden ze je kleding mooi, of je haar leuk zitten, of vinden ze dat je een leuk tasje hebt of mooie laarzen. Veel mensen observeren andere mensen graag om te zien wat iemand doet of leest of hoe die zich gedraagt (dat doe ik graag.

Je verhelpt het probleem niet door opmerkingen te maken of mensen vertellen dat ze niet naar jou mogen kijken omdat dat jou onzeker maakt. Je moet gewoon accepteren dat het kijken naar anderen een menselijke gewoonte is wat iedereen wel eens doet. Jij zal ongetwijfeld ook meteen kijken als je bijvoorbeeld Brad Pitt je tegemoet ziet lopen. Misschien niet omdat je hem knap vind, maar je herkend hem van TV en vind het bijzonder hem te zien. Misschien herkennen mensen jou ergens van en proberen te kijken om erachter te komen waarvan.

Mocht je je er toch aan ergeren en er onzeker van blijven dan is het raadzaam toch jezelf aan te leren niet op mensen te letten maar op de andere dingen om je heen, dan valt het je ook niet dat mensen naar jou kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Nee helaas, niet iedereen is mooi. Mooi maken kan het nog wel maar worden niet alle mensen met een schoonheid geboren. Ik vind dat veel lelijke mannen heel aardig zijn en goed ontwikkeld.
als je zelfverzekerd over komt dan staren ze je minder aan:
- voeten op breedte van schouders
- kin omhoog (heel belangrijk!)
- rug recht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je afvragen wat jou nerveus maakt? je kan niemand verbieden om naar je te kijken? vaak zit het in je eigen denken,een enkele keer niet...hoe heb je man leren kennen? blind date?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je reageren op mensen die je aanstaren, en waarom zou je nerveus moeten worden. Als iemand iets van je wil zou die persoon zelf ook actie kunnen ondernemen. Als je jezelf accepteert zoals je bent, maakt het toch niet uit wat mensen van je vinden. Nerveus zijn is dus niet nodig.
Zelfacceptatie wil zeggen dat je je eigen minder goede kenmerken en/of eigenschappen accepteert. Gevoelens van minderwaardigheid zijn hierbij niet aan de orde, we zijn immers als mens allemaal uniek en gelijkwaardig.
Dan mogen ze je toch aanstaren. De Stichting Zelfacceptatie heeft op het internet hierover veel informatie. Om irrationele gedachten ( veroorzaken vaak angsten ) te voorkomen kan je altijd aan de persoon vragen waarom hij je aanstaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de trein gebeurt dit ook vaak; wat bij mij altijd helpt (of ik nou naar iemand kijkt of iemand naar mij) is: súperarrogamt kijken, of straal negeren. Ik durf niet meer te kijken als er arrogant wordt gekeken, en dat is wederzijds.
Gewoon wenkbrauwen fronsen is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zeker weet dat ze naar je kijken omdat je
er mooi uit ziet nou lekker naar je laten kijken,
Het is toch heerlijk als je mooi bent?
Een of andere t.v meneer of mevrouw zou jaloers op je zijn.
12 jaar geleden
Misschien staren ze wel naar je man. En mooi en sexy zijn subjectieve begrippen. Misschien vinden mensen je er wel heel raar uitzien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat u zich nogal onzeker voelt.

wanneer u met uw man bent stel ik dan voor om aan te geven dat u aangekeken word zodat deze u gerust kan stellen. ( hierdoor vind u enig afleiding )

wanneer u alleen bent is het lastiger. ik denk dat u een denker bent. dus stel ik voor om gewoon over andere dingen na te denken dan dat iemand u aanstaart.

reden dat ik ervan uit ga dat u een denker bent is omdat u aangeeft zich nerveus te voelen oftewel u zal zich bezig houden op dat soort momenten met denkwerk inplaats van doe werk

doe werk kan zijn verbaal/fysiek reageren op de persoon.

De antwoorden zijn iets wat simpel maar hopelijk heeft u er op kort termijn wel wat aan.

voor het langere termijn stel ik voor werken aan het zelfvertrouwen of afwachten tot mensen stoppen met staren of u dus gewent bent.

M.V.G
Demian
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm. Ik werd ook aangestaard door een groep net in de natuur waar ik met mijn oppas hond Teddy liep. Dan werd ik ook uitgelachen. Toen staarde ik terug en probeerde de ene van de groep aanstaren en peilen. Het was onaangenaam een vent, vol met spottende gedachten.
Toen besloot ik de hele groep te negeren ook in de toekomst en liep ik met de hond verder weg uit de scène.
Volgens mij zitten veel mensen onvolwassen en niet goed in elkaar qua inhoud en geest.
De ene wat ik kan, ze negeren en verder gaan. En thuis alles opschrijven en daarna wissen. Het is iedereen aan zelf om asn zelf te werken in plaats van alles af te reageren op de ander of veroordelen zonder dat jij de ander kent.