Wat moet je allemaal in een huurcontract zetten als je iets gaat huren van familiewat niet officieel is?

Het gaat overigens om een woning, zonder verdere instanties erbij te halen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wie is de verhuurder?
Wie is de huurder?
Wat wordt er gehuurd - zo precies mogelijk.
Hoe lang wordt het gehuurd?
Hoeveel wordt er voor betaald?
Wat zit er in de huurprijs - ook gas, licht, elektra?
Wie is aansprakelijk wanneer er iets kapot gaat?
Wie betaald het onderhoud?
Wat is de opzegtermijn?
Wie betaald de verzekering?
Mag de huurder zich ook op dit adres inschrijven?
Mag de huurder huisdieren houden?
De regels waaraan de huurder en de verhuurder zich moeten houden. "goed huurderschap". Dus schoonmaken, geen overlast veroorzaken, niet de muren en het plafond zwart verven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er in zetten hoelang en voor welke prijs en alle dingen die al in bovenstaande antwoord staan.
maar hou er wel rekening mee dat dingen die tegen de wet ingaan en in een huurcontract staan toch ongeldig zijn.
Zo kan de huurder altijd een beroep doen op huurbescherming en kan het een probleem opleveren als deze de woning niet meer wil verlaten of een huurverhoging of de huurprijs gaat aanvechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, we nemen idd een risico, gelukkig wel van familie:) bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke als je er vertrouwen in hebt is er niks aan de hand lijkt me. succes!
Kun je bij een makelaar of bij een woningbouwvereniging geen voorbeeld halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja er staan huurcontracten op internet, echter wordt het geen officieel contract, maar meer een onderling contract:)