Wat voor kritiek bestaat er op de resource-based economy (venus project)?

Ik kan het gewoon niet vinden..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Geef een link met veel vragen en kritiek door je muis op het onderwerp of er op te klikken zie je de antwoorden op deze kritiek,Het Vrije Wereld Handvest;
voor het antwoord)
Als we geld wegnemen, hoe moeten we dan leven? Zijn we dan niet simpelweg allemaal arm?
Hebzucht zit in de mens!
Dit klinkt als een vorm van communisme, en dat heeft altijd gefaald.
Geen bezit? Dus iedereen kan zomaar in mijn huis of mijn auto meenemen?
Onzin, we hebben strengere regulering en meer aansprakelijkheid nodig!
Alles gratis? Fantastisch! Ik wil graag 100 grote piano's!
Wetenschap en technologie hebben niet alle antwoorden!
Hoe zit het met saaie of onaangename baantjes die niet geautomatiseerd kunnen worden?
Hoe zit het met 'menselijke' banen, zoals verpleging of doceren?
Maar er zal geen motivatie zijn om te werken... of iets te doen!
Dit is enkel een Utopiaanse droom en zal waarschijnlijk nooit werken.
Waar zijn de details? Het Handvest zegt niets over...
Is dit een cult of religie van enige soort?
De wereld is al overbevolkt, we kunnen niet iedereen redden!
Is dit niet hetzelfde als de Zeitgeist of De Venus Project Beweging?
Ik leef al heel erg goed zonder geld - iedereen kan nu zo leven!
Ik weet dat ons huidige systeem niet perfect is, maar dit is het beste wat we hebben.
Ok, maar hoe gaan we dan van 'hier' naar 'daar'?
Ik heb nog steeds een groot probleem met dit idee!
groet