Vertrouw kan je niemand meer?

belooft maakt schuld
kan wel uit spreekwoorden boek gehad worden
want niemand weet wat woord belooft beteken
daar door zit ik nu al 10 maanden in ziektewet
omdat ik telk de verkeer de mensen tegen kom
ik druf helaas het huis niet meer uit bang dat ik te veel
mensen tegen kom dat heb zin een ander halve maand
behoorelijk last van ik vind het al moeljik om 3dag vroljik
te doen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de vraag is..??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zit 10 maanden in de ziektewet omdat iemand zijn belofte niet nakomt ?

Antwoorden (13)

Dat is zwaar kut. Maar na regen komt zonneschijn.
14 jaar geleden
Je kunt beginnen met jezelf te vertrouwen als je niet een ander kunt vertrouwen, dus dat je niemand kunt vertrouwen, laat alleen zien dat jij niet te vertrouwen bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmm beetje hard hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het helaas niet zachter zeggen, soms is de waarheid hard... Ik heb dat zo niet bedacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, voor die laatste zin krijg je van mij een dikke onvoldiende hoor -1 :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loes... ik kan het niet anders zeggen, dan dat gebruiker "mensen" in zijn ervaring denkt dat hij niet te vertrouwen is... Ik zeg niet dat hij niet te vertrouwen is... Zie je dat? Hij voelt zichzelf in zichzelf niet te vertrouwen... Dat zeg ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm nu lijk je toch een beetje op het orakel van Delphi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja erg hé... ik schrik er zelf van... orakel van Xiniphi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@xinix, hij zegt niet dat hij niet te vertrouwen is, dat zijn jouw woorden, dat is jouw 'oplossing' uit ZIJN woorden..jij hebt dat wel zelf bedacht..dat zeg ik..
Hij geeft aan dat hij de mensen niet kan vertrouwen, dan is er toch heel wat aan vooraf gegaan Xinix, als dit gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loes... tuurlijk is dat zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Guidance: Wat betekent sec? Ik zie dat zo vaak staan, maar begrijp het niet.
@Xinix: +1, ook al is het hard, het is zo.
If life seems jolly rotten,
There's something you've forgotten,
And that's to laugh and smile and dance and sing.
When you're feeling in the dumps,
Don't be silly chumps.
Just purse your lips and whistle.
That's the thing.
And...

Always look on the bright side of life.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk nadeel heeft z'n voordeel.

Al klinkt het nu moeilijk, zie het als een leermoment. Je hebt nu geleerd dat je kennelijk te goed van vertrouwen bent.

Je hoeft niet meteen wantrouwend te worden, als je maar niet meer zo goed van vertrouwen bent als voorheen. Dan is het probleem meteen grotendeels opgelost.

Ik heb het eens zo gelezen:

Het heden wordt bepaald door het verleden.

De toekomst wordt bepaald door het heden -- EN door de keuzes die je NU maakt.

Dus: als je geen keuzes maakt, wordt de toekomst alleen door het heden bepaald - en dat heden ziet er niet zo mooi uit. Maar als je durft op te staan en keuzes te maken, wordt je toekomst OOK door die keuzes bepaald.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen wil weten of er nog iemand te vertrouwen is.
Ik denk het wel. Ik vertrouw iemand (ligt er naartuurlijk aan in wat) tot het bewezen is dat deze persoon niet te vertrouwen is. Soms verteld mijn instinct dat een persoon niet te vertrouwen is.
Leer wel eerst iemand kennen voor je die persoon met bepaalde dingen vertrouwd. Bijvoorbeeld geld. Ga niet zomaar geld uitlenen en maar vertrouwen dat je 't wel terug krijgt.
Ik hoop altijd dat ik mensen tegen kom die een eerlijk, positief en vrolijk leven willen en dat deze mensen bij mij in de buurt blijven. Tegenwoordig is dat wel moeilijk want veel mensen leven tegenwoordig wel helemaal alleen voor zichzelf. Jammer.
En ja, soms ga je goed op je bek. Ook ik hoor. Maar daar leer je van, is dan de bedoeling.
Ik hoop voor je dat je dat snel weer mag meemaken en weer beginnen met iemand (al is het maar 1) te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe je computer uit en maak een strand of boswandeling, het is nu niet druk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verander de wereld. Begin bij jezelf. Is ook zo'n uitdrukking.

Natuurlijk is het zo dat jouw vertrouwen beschaamd is door anderen. Echter, door jezelf hier afhankelijk van op te stellen kom je op een punt dat je zelf niet meer in controle bent van je eigen acties. (Je schrijft: Ik durf het huis niet uit omdat ik dan mensen tegen ga komen).

Dat laatste geeft aan dat je er vanuit gaat dat nietmand te vertrouwen is. Ik denk dat je pech gehad hebt met de mensen die je in het verleden tegen gekomen bent, en je je vertrouwen geschonken hebt. Ik kan natuurlijk niet zien wat er precies gebeurd is. Maar ga er vanuit: Ja. Je kan mensen -over het algemeen- nog steeds vertrouwen. Je moet echter wel opletten dat je de juiste mensen vertrouwd. Boordat je iemand het gechank van vertrouwen geeft moet je eerst even de kat uit de boom kijken: Kan je die persoon wel echt vertrouwen?

Sterkte, en ga morgen even naar de winkel: Ga naar de bakker. Maak een praatje bij de groenteboer & haal lekkere slavinken voor het avondeten bij de slager. Praat alleen met de mensen achter de balie. Je zal zien dat niet iedereen er op uit is om je tegen te werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer gebruik te maken van proffesionele hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat deze site je een beetje opvrolijkt en je weer een beetje zelfvertrouwen geeft,het zal toch grotendeels van jezelf moeten komen,er zijn nog steeds mensen die je wel vertrouwen kunt,in het leven,maar af en toe heb je pech en dan zit alles even tegen,een ding weet ik wel ,blijf onder de mensen en ga niet zitten verpieteren alleen thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dat is waar.+1
Ik begrijp uit je verhaal dat je de mensen niet meer vertrouwd.
Daar moet toch heel wat aan vooraf zijn gegaan, als zoiets je overkomt..
Maar een ding wil ik je wel graag meegeven, blijf niet thuis zitten, zo maak je je situatie steeds erger, en zonder dat je het zelf in de gaten hebt kom je straks helemaal de deur niet meer uit.
Als jij in de ziektewet zit kom je dan niet regelmatig bij een controleur, helpt hij je dan niet verder?
Ga anders naar je eigen huisarts en vertel hoe je je voelt en vraag of je hulp hierbij mag krijgen.
Je hebt echt hulp nodig, dit kun je gewoon niet meer alleen oplossen.
Doen hoor...morgen naar je huisarts gaan.

Goed dat je hier even je hart hebt gelucht.
Heel veel succes..en gaan hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al op de vraag: je zegt dat je telkens de verkeerde mensen tegenkomt.

Er zijn wel goede mensen. Hele goede mensen. Maar als je iedereen vertrouwt voordat je weet of het een goed mens is, kan je enorme schade oplopen.

Vertrouw andere mensen, maar kijk uit hoeveel je ze kunt vertrouwen.
itsme
14 jaar geleden
Zo te lezen zit je met verschillende problemen:

Je zit in de ziektewet, naar jouw idee omdat iemand zijn belofte niet is nagekomen. (Kun je dit uitleggen? Zit je bijvoorbeeld in de ziektewet vanwege een arbeidsconflict? Of omdat je baas jouw signalen dat het werk te zwaar was heeft genegeerd tot je overwerkt was?)

Je hebt het idee dat niet alleen de bepaalde personen die hun belofte niet zijn nagekomen niet te vertrouwen zijn, maar dat dat voor iedereen geldt, je voelt je dus alleen in een vijandige wereld en gaat daarom niet meer naar buiten uit angst zulke onbetrouwbare mensen tegen te komen.

Je klinkt behoorlijk depressief. Ik ben geen arts en kan dus geen diagnose stellen, maar het klinkt als een echte depressie (een ziekte die behandelbaar is) en niet zomaar een dipje.

Over het eerste kunnen we eigenlijk geen advies geven, in ieder geval niet zonder te weten wat er nu precies aan de hand is.

Over het tweede: ik weet dat je me niet op mijn woord zult geloven, maar niet iedereen is onbetrouwbaar, en niet iedereen is tegen je. De enige manier om daar achter te komen, is om dat te ervaren. Dus ondanks (of eigenlijk vanwege) je angst moet je juist wél naar buiten, en met mensen een praatje maken. De tips hierboven om een praatje te maken met de groentenboer zijn een heel goede start hiervoor.

Maar dan het laatste, je (waarschijnlijke) depressie: hier kun je zonder hulp niet zomaar weer uit komen. Dat zegt niets over jou persoonlijk, dit geldt ook voor andere mensen die deze ziekte treft. Ik raad je dan ook met klem aan om hulp te zoeken. Begin bij je huisarts, en leg uit hoe je je voelt, hoeveel moeite je structureel hebt om 'vrolijk te doen', en vraag of hij je kan doorverwijzen naar iemand die je hiermee kan helpen.

Daarnaast is het - als je gezondheid het toelaat - een goed idee om te gaan sporten/bewegen. Denk aan hardlopen (heel rustig opbouwen als je dat niet vaker doet!), stukjes fietsen, of zelfs gewoon dagelijks een flinke wandeling maken. Bij lichamelijke inspanning komen er namelijk stoffen vrij die ervoor zorgen dat je je beter gaat voelen, stoffen die je nu waarschijnlijk onvoldoende aanmaakt (depressie is vaak gedeeltelijk een chemische onbalans) en die je nodig hebt om niet verder weg te zakken in depressie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Voor dit antwoord geef ik mijn allereerste plusje! (Ik ben sinds vandaag niveau 2 en mag dus plusjes uitdelen). Beste Antwoord, als ik zou mogen kiezen.
Sorry,dat ik het zo cru ga zeggen,maar volgens mij moet je een flinke trap onder je psychische reet hebben! Je zwelgt in zelfmedelijden,en toont geen enkel initiatief! Trek aan je stutten en ga de confrontatie met de wereld aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vraagsteller - zoals ik vermoed - werkelijk depressief is, helpt een 'flinke trap onder de psychische reet' niet, en is hij/zij ook niet meer in staat om veel initiatief te tonen. Op deze manier tegen hem/haar tekeer gaan, is dan zo zinvol en redelijk als wanneer je tegen iemand met diabetes roept dat hij niet zo moet zeuren en eens zelf initiatief moet nemen om de juiste hoeveelheid insuline aan te maken. Over het algemeen heb ik geen geduld voor mensen met zelfmedelijden, maar hier vermoed ik echt dat er meer aan de hand is. En als dat ook echt zo is, heb je zojuist een zieke mentaal een flinke trap na gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dan ook een idee,waarom hij/zij verder nergens op reageert? Is bij GV gekomen in Oktober stelt 1 vraag en verder zie of hoor je hem niet meer. Als hij geinteresserd was invooral jouw antwoord,dat m.i. erg begripvol was,had ie wel gereageerd. Sorry SSuzy maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben verbaasd noch beledigd dat hij/zij verder niet reageert. Zie wat ik hierboven schrijf over het onvermogen van iemand die aan depressie lijdt om initiatief te tonen. Het past geheel binnen het ziektebeeld als hij/zij het simpelweg niet op kan brengen om te reageren, en dat dat alleen maar moeilijker wordt. Ik hoop vooral dat de vraagsteller iets aan mijn en andere antwoorden heeft gehad en uiteindelijk de stap kan nemen om hulp te zoeken. Dát was dan ook het doel van mijn antwoord, dat is veel belangrijker dan een reactie van de vraagsteller over hoe fantastisch hij het allemaal vindt.