Waarom worden mensen arrogant als ze zich veel kunnen permitteren?

Het valt me op dat mensen die heel weinig kunnen besteden, bijvoorbeeld Afrikanen, stukken vriendelijker zijn dan mensen die zich juist veel kunnen permitteren. Daar begrijp ik niets van. Die mensen die rijk zijn en veel kunnen kopen en doen kijken vaak chagrijnig. Vreemd vind ik dat, want ze kunnen doen wat ze willen! Ze zouden dan toch blij moeten zijn? Hoe kan dit eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook al van sommige Afrikanen mogen ervaren dat ze wellicht rijker zijn van binnen dan Europeanen. Maar..............sommige rotte appels doen ook hier de ......................
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Wat heeft arrogantie met chagrijnigheid te maken?
Ik begrijp de hele vraag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld maakt niet gelukkig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier het bewijs ervan dus....:-)

Het beste antwoord

Om jezelf beter te doen laten lijken dan de rest, is het het makkelijkst om die rest maar af te kraken en/of af te snauwen.

Als je geld hebt kan dat bovenstaande doen versterken: "mij maak je niets, ik heb meer geld en ben dus machtiger"

Zo zie je maar dat door jouw waarneming de stelling "geld maakt niet gelukkig" waar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat mensen die zich meer kunnen permitteren minder hulp nodig hebben van anderen. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
groot geld brengt grotere problemen
die mensen kunnen niet zonder geld luxe leven maar wij kunnen het wel daarom gewoon blij zijn met wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook zijn dat ze zich afsluiten naar andere mensen toe omdat men vaak misbruik probeert te maken van hun geld, status of contacten. Ook de gedachte "vinden ze mij leuk om mezelf of om mijn geld" is moeilijk om mee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk omdat je minder afhankelijker wordt van de mensen om je heen omdat we ook de beschiking hebben over betere communicatie middelen en financieel een stuk beter voor elkaar hebben doen we minder een beroep op elkaar alleen in tijden van nood weten we elkaar te vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal wel veel minnetjes krijgen, maar ik denk dat je het een beetje verkeerd ziet.

Uit ervaring weet ik dat rijkdom niet per se er voor zorgt dat iemand arrogant wordt en dat arme mensen een stuk vriendelijker zijn.

Ik denk dat het meer een kwestie is van bijvoorbeeld opvoeding. Zo heb ik veel familieleden die het bovengemiddeld goed hebben, maar absoluut niet arrogant zijn en positief in het leven staan. Zij leren hun kinderen dat het niet vanzelfsprekend is dat zij in deze luxe leven.

Maar het klopt dat er ook arrogante snobs zijn die denken dat hun rijkdom hun beter maakt dan de minder bedeelden. Maar zoals ik al zei: rijkdom is niet de oorzaak van arrogantie. De oorzaak daarvan is -in mijn ogen- opvoeding, karakter en ervaring.

Jij zegt dat mensen die rijk zijn JUIST blij moeten zijn en dat is in naar mijn mening nogal onzin:
1) Wat heb je aan rijkdom zonder een goede gezondheid?
2) Wat heb je aan rijkdom zonder liefde?
3) Van rijke mensen wordt ook wel eens misbruik gemaakt. Zouden zij al hun vrienden nog houden, als de komma van hun vermogen een paar plaatsen naar links opschuift?
4) Rijk zijn KAN ook hebberig maken; je bent nooit tevreden met wat je hebt en je wilt steeds maar meer en meer.
5) Mensen die rijk zijn en daar een werkweek van 60 uur op nahouden, hebben natuurlijk ook minder vrij tijd.

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is gewoon waar wat je zegt, dus ik moet je teleurstellen, ik geef je een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje :D
omdat voor hun ogen ,zien ze je gelijk dat je niks waard persoon bent en dat ze kunnen alles kopen wat ze willen dus ,geld speelt ook heel groot rol mee, en volgens mij zie je dat ook het beetje verkeerd ,de rijken altijd chagrijng zijn , no hellemaal niet op deze punt ben ik niet mee eens, ze zijn zo vrolijker dat er niks te kort is voor hun omgevving ,hiermee hebben ze dus schijt aan de heel wereld ,en waarvoor zouden ze chagrijng zijn,vind ik er toch niet bij passen want de vriendelijker mensen vind ik wel dat ze chagrijnig mogen zijn staat wel alvast een reden voor ,en die aroganties gedrag van die rijken betekend zeker dat ze geen gevoel hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak arrogante mensen mee in de buurt .

Zodra ze een beroerte of iets anders doorgemaakt hebben en met rollator lopen of in rolstoel belanden zijn ze gewoon.
Voordat ik ze groet hebben ze al naar mij geglimlacht .
Soms zie ik ze niet eens of ze groeten al.