Hoe kan je jezelf aanleren om interessante mailtjes te sturen?

Ik vind dat ik altijd saaie mail verstuur, kan ik mezelf aanleren om leuke mail te schrijven? En hoe dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je een mail typt bedenk dan of je het zelf een leuke mail vindt als je deze zou ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pakkende eerste regel maakt het lezen een stuk prettiger. Daarna kort houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door soms een beetje speels te schrijven.
Ik gaf net bijvoorbeeld een plusje aan iemand uit Twente, die het over een Twents recept had.
Ik zei toen niet droog: 'plusje', maar:
Klinkt lekker, pluske vanuit Brabant!

Over smaak valt te twisten natuurlijk, de ene mens zal dat grapje leuk vinden en de ander niet, maar af en toe, zonder overdrijven, een beetje speels schrijven maakt het lekker leesbaar en minder saai.

Ook kun je denken aan een goede inleiding, een verhaal met een opbouw in 'spanning' (weet je al wat ik gisteren heb gedaan.... ik laat je nog even in spanning, vertel het zo, maar je MOET het echt weten!) en een vrolijk einde van de mail. Er zijn zoveel variaties te bedenken, met een beetje creativiteit kom je een heel eind. Alhoewel niet iedereen zo creatief van zichzelf is, kun je jezelf wel bepaalde dingen aanleren.

Verder is het soms natuurlijk prima om saaie mails te schrijven, als je een korte of zakelijke boodschap hebt.

En misschien, als het toch wat te gekunsteld wordt, kun je jezelf afvragen of je niet gewoon een saaie mailer bent. Ik ontvang ook wel saaie mails in woordgebruik maar ik weet dat die personen op die manier mailen en dat maakt hun boodschap op zich niet minder interessant voor me, hoor!