Mag een dame met Mauro trouwen zodat hij in Nederland mag blijven?

door dat gedoe omtrent deze jongeman van 18 vragen wij ons af als trouwen een optie is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

trouwen mag wel natuurlijk, maar dan zal hij alsnog het land uit moeten. Als hij getrouwd is kan hij vanuit angola een visum aanvragen maar dat neemt veel tijd in beslag. En de hollandse partner moet aan diverse voorwaarden (voldoende en een vast inkomen, zelfstandige huisvesting, garantstelling etc) voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En na 1 jaar moet er weer een aanvraag ingediend en goedgekeurd worden, en dan na 5 jaar weer en daarna kan er eindelijk gekeken worden of hij een permanente vergunning krijgt. Dus is de kans dat hij na een paar jaar evengoed weer teruggestuurd wordt vrij groot. Laat staan of het huwelijk zo lang stand houdt.
+ overigens :)
o grappig ik wou net dezelfde vraag stellen. Volgens mij was het vroeger wel zo (toen was het zowiezo allemaal nogal toleranter) en zijn de eisen nu behoorlijk strenger, zoals bovenstaande GVer uitlegde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij mag wel trouwen met een nederlandse vrouw maar daardoor mag hij niet in nederland wonen .
En zij moeten dan in het buitenland trouwen omdat hij geen geldige papieren heeft .
Hij moet gewoon terug en die dame moet dan een verblijfvergunning aanvragen en de uitslag in het buitenland afwachten .
En als hij dan een verblijfsvergunning krijgt dan kunnen zij hier in nederland trouwen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een verblijfsvergunning te krijgen op basis van gezinsvorming moet moeten de man en de vrouw tenminste 21 jaar zijn.

Hij is pas 18 dus dat kan op dit moment niet.
Bronnen: