Mag je met een pas van de ene bibliotheek ook bij een andere bibliotheek lenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Dat kan wel maar het moet wel in de zelfde stad/dorp zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even rondgezocht:

Dat ligt er aan waar je nu lid bent. Sommige bibliotheekkaarten zijn ook geldig bij andere plaatsen, met andere kaarten kun je voor een klein bedrag (bijv 5 euro) ook lenen in andere bibliotheken en bij weer andere kan het niet. Het zal sneller bij omliggende gemeenten kunnen die klein zijn of in bijv wijken in een grote stad dan dat je opeens in een heel andere stad kunt lenen of in een dorp aan de andere kant van het land.

Toegevoegd na 50 seconden:
http://www.bibliotheekveldhoven.nl/over-bibliotheek/faq#t34n9083
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van de bibliotheek. Er zijn bibliotheken met meerder vestingen. Als je dan bij een vesting lid bent, kun je bij alle vestingen in principe boeken lenen. Een voorbeeld is de Flevomeer Bibliotheek, met vestingen in Biddinghuizen, Dronten, Lelystad, Emmeloord, Swifterbant, Urk en Zeewolde. Mocht jou plaatselijke bieb echter een op zich zelf staande organisatie zijn, dan kun je natuurlijk alleen dáár terecht.