wie leest er in deze zo drukke tijd nog een verhaaltje voor voor zijn kinderen als ze naar bed gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

IK... Mijn dochter is anderhalf maar deed 't al vanaf half jaar. Ik lees voor en ze heeft ook aanwijsboekjes. Juist in deze drukke tijd vind ik normaal dat je dit doet. Een kind hoort rustig naar bed te gaan... Daar neem je toch de tijd voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Iedereen die hart voor zijn kinderen heeft.

We hebben nog steeds 24 uur in een dag. Dat was vroeger ook zo, en nu zullen we het daar ook mee moeten doen. Daar hoeven de kinderen niet de dupe van te zijn.
itsme
14 jaar geleden
Nu niet meer, want ze zijn al wat groter, maar ik heb dat voor alle drie gedaan. Waarom niet. Ook in een drukke tijd hebben kinderen een bedritueel nodig. Ze slapen daardoor beter en dat levert je dus uiteindelijk extra tijd en rust voor jezelf op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke avond, met 3 kleintjes kost me dat snel 1,5 uur (+/- 1/2 per kind)maar dat is het meer dan waard, het vormt het ritueel voor het slapen gaan, ze leren er veel van en het is fantastisch om te doen :-)
rond 18:30 beginnen we en om 20:00 ligt de laatste in bed (5-7-9 jaar) die van 16 leest z'n eigen verhaaltje voor het slapen gaan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben het iedere avond gedaan, nu hij 12 is ben ik mee gestopt, maar als mijn nichtjes of neefjes komen zitten ze al te wachten.

Druk of niet even tijd maken en hoeft geen lang verhaal te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik.
Maar niet altijd perse voor het naar bed gaan.Ik voel me vaak na het eten niet lekker en heb dan echt geen zin om nog een verhaaltje te lezen.Maar overdag is er vaak genoeg een momentje om even gezellig samen op de bank te kruipen voor een verhaaltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn kleindochter bij me slaapt lees ik altijd een verhaaltje voor.
Als mijn dochter haar op bed legt zit mijn kleindochter al klaar met een boekje. Heerlijk om te doen vinden we allebei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de weeks wel vaak, soms doen we ook iets anders, zoals een spelletje op de computer, maar vaak lezen. Gewoon een paar leuke boeken uit de bieb. De oudste kan nu zelf lezen, dus lees ik eerst samen bij de jongste, dan moet hij vast naar zijn eigen kamer gaan en neem ik afscheid van de jongste, daarna ga ik naar hem en lezen we of wat samen, of we bekijken een "interessant" boek of praten gezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij doen het nog steeds.
Het boekje van dierenorkest. Alle dieren spelen muziek. Mijn zoontje gaat er helemaal in mee.
Heerlijk om te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd is niet druk. De tijd gaat seconde voor seconde (even de relativiteit en subjectiviteit van tijd achterwege latende). De mens is druk. Echter, daar kies je voor. Mijn dochtertje snapt nog niet veel van de woorden, maar we lezen vaak toch een nijntje of Dikkie Dik verhaaltje voor. Ook Welterusten Kleine Beer komt veelvuldig voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag, maar toch: kijk eens op onderstaande website als je tips wilt hebben over voorleesboeken. Je kunt ook zoeken op onderwerp. Stel: je kind heeft moeite met zindelijk worden en je zoekt daar een voorleesboek over, dan kun je kijken bij 'potje'.
Ander onderwerpen bijvoorbeeld nieuwe baby, Sinterklaas etc.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar maak je tijd voor ,lekker een rustmoment voor je zelf en je kind.