Wat betekent het gebaar met de gespreide wijs- en middelvinger?

Vaak zie ik jongeren op foto's staan met uitgestoken en gespreide wijs- en middelvinger. Ik krijg de indruk dat zij zichzelf hiermee een stoere houding willen geven.
Wat betekent dit gebaar?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zie dat de eerste twee antwoorden verwijzen naar het V-teken. Ik bedoel inderdaad dat gebaar, maar toch nog net ietsje anders.
Wat ik bij de jongeren vaak zie, is dat ze een gekanteld V-teken maken, dus de twee vingers wijzen horizontaal opzij, en niet omhoog.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je bedoelt denk ik het nadoen van ganster signs. De v wordt in tegenstelling van het vredesteken horizontaal gehouden. De jongens zijn net zo stoer als onderstaand voorbeeld natuurlijk. Toegevoegd na 6 minuten: Ik kan nergens vinden dat wat het teken betekent en ik gok dat dat ook geldt voor degene die het gebruiken. Ze zullen niet in een gang zitten en gewoon willen laten lijken of ze wel "gangsta" zijn.

Dat is een vredesteken. Echter, veel mensen die dit op de foto doen beseffen dat niet meer.

Bronnen:
http://www.google.com/search?q=peace+sign

Jij bedoelt denk het "V"-teken. Het kan meerdere betekenissen hebben. Meestal wordt er "Victory" mee bedoelt. Vrijheid of vrede kan ook. Kijk eens op onderstaande site. Daar staan nog meer weetjes over het "V"-teken.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V-teken

Je bedoeld waarschijnlijk het peace oftewel vredes teken, dit wordt ook gebruikt bij The Voice Of Holland maar dan met een microfoon in de hand. Het is dus het vredes teken

Dat gebaar komt van boogschutters en betekent: kijk ik heb mijn vingers nog, ik kan nog schieten. Niks met victory dus!

Dat bedtekent: Ik kan me verbaal niet goed uitdrukken, daarom doe ik maar wat en je mag zelf uitzoeken wat ik er mee bedoel1 Als ik er überhaupt iets mee bedoel.

Ze proberen het 'live long and prosper' -handgebaar ('Spock' in het onderstaande plaatje) te maken, maar dat is te moeilijk voor ze. Ze oefenen wel, zodat ze straks ook 'steen-papier-schaar-spock-hagedis' kunnen spelen, maar ze blijven hangen bij 'schaar'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100