Wat betekent het gebaar met de gespreide wijs- en middelvinger?

Vaak zie ik jongeren op foto's staan met uitgestoken en gespreide wijs- en middelvinger. Ik krijg de indruk dat zij zichzelf hiermee een stoere houding willen geven.
Wat betekent dit gebaar?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zie dat de eerste twee antwoorden verwijzen naar het V-teken. Ik bedoel inderdaad dat gebaar, maar toch nog net ietsje anders.
Wat ik bij de jongeren vaak zie, is dat ze een gekanteld V-teken maken, dus de twee vingers wijzen horizontaal opzij, en niet omhoog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.9K
MissBiggie
12 jaar geleden
Dan willen ze misschien niet op de foto? Dan wordt het een "cut" - of "knip"gebaar. Dit is louter een gok hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per land en zelfs per gebied, groep en context.

Het beste antwoord

Je bedoelt denk ik het nadoen van ganster signs. De v wordt in tegenstelling van het vredesteken horizontaal gehouden. De jongens zijn net zo stoer als onderstaand voorbeeld natuurlijk.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik kan nergens vinden dat wat het teken betekent en ik gok dat dat ook geldt voor degene die het gebruiken. Ze zullen niet in een gang zitten en gewoon willen laten lijken of ze wel "gangsta" zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA! Dit bedoel ik! Dank je wel voor dit plaatje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het even mijn zoon van 15 gevraagd(die het ook wel doet) en het is idd een ''stoere'' peace teken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit antwoord juist is. Jongeren weten zelf niet wat het betekent, maar het is stoer als je het doet. Daarom doen ze eraan mee.

Andere antwoorden (3)

Dat is een vredesteken. Echter, veel mensen die dit op de foto doen beseffen dat niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bedoelt denk het "V"-teken. Het kan meerdere betekenissen hebben. Meestal wordt er "Victory" mee bedoelt. Vrijheid of vrede kan ook. Kijk eens op onderstaande site. Daar staan nog meer weetjes over het "V"-teken.
12 jaar geleden
Je bedoeld waarschijnlijk het peace oftewel vredes teken, dit wordt ook gebruikt bij The Voice Of Holland maar dan met een microfoon in de hand. Het is dus het vredes teken