Mag je in de winkel ruiken aan geur producten om te weten te komen of je het wilt kopen?

Zoals shampoo of crème, door het deksel of dopje open te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (7)

Denk wel dat dit mag,je mag toch weten wat voor geurtje koopt...(mijn vrouw doet dit ook regelmatig)
fremar
12 jaar geleden
Of het mag weet ik niet, maar ik doe het ook altijd. Ik denk niet dat dit een probleem is als je alleen maar de dop eraf haalt. Het wordt anders als je het echt op je lijf gaat smeren, daar zijn tenslotte speciale testers voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, dat mag. Alleen mag je geen niet-reversibele sluitingen open maken (folietjes aftrekken, dopjes doorprikken, zegels verbreken etc). Maar bij shampoos en doucheproducten gaat het vaak prima.

Veel producten die wel verzegeld zijn (zoals kruiden en sauzen ed) kun je vaak trouwens redelijk door de verpakking heen (?) ruiken als je de 'buitendop' (die er wel weer op kan) er af haalt.

En soms moet je gewoon de gok nemen. Met het risico dat iets niet ruikt/smaakt zoals je had gehoopt, maar dat weet je dan voortaan, en vaak kun je er nog wel iemand blij mee maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap de minnen niet....
+je erbij. aan eten ruik ik niet, maar schoonmaakmiddel, wasmiddel, deo.... overal steek ik mijn neus in als ik een verpakking niet verpruts hiermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ruik juist graag aan eten (kruidenmengsels, sauzen, marinades) ; gelukkig ruik je die meestal door de verpakking heen ruiken. En soms koop ik ze maar op de gok.
Nee.
Vaak is bij parfums een tester aanwezig.
Als de sluiting niet verzegeld is zal men er in het algemeen niet al te moeilijk over doen. Maar stel jezelf de vraag: "zou ik een fles willen kopen waar iemand anders met zijn (snot)neus boven heeft gehangen?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De houdbaarheid van producten gaat in zodra er zuurstof bij het product gekomen is. Voor sommige producten kan dit erg nadelig zijn, zelfbruiner bijvoorbeeld of dagcreme. Daarnaast vind ik het niet netjes om met deo in de dop te sprayen, wat je ook vaak ziet.
Mijn antwoord zou dus nee zijn.
Ps: wat mij ook opvalt: mensen ruiken eraan, het bevalt, zetten 'm terug en pakken een nieuwe. Stom!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker niet de bedoeling om cremepotjes open te gaan doen in verband met hygiëne.
Ik weet als ze dit zien in de winkel ze daar zeker in de meeste gevallen iets van zullen( en mogen zeggen).
Over crème's zit trouwens meestal een beschermfolie oid en dat mag je niet openmaken als je het niet koopt.
Shampoodopje er even afhalen zal niet zo bezwaarlijk zijn,maar niet echt de bedoeling.Ik zelf doe zo iets gewoon niet.
En van parfums en make-up heb je ook niet voor niets tester's,het is gwn niet de bedoeling dat overal aan gezeten wordt.Dat geld toch zeker ook wel voor crème's.
En anders kun je het altijd even vragen in de winkel,dan voorkom je problemen en is wel zo netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor opzich wel als je het maar netjes houwt.en niet 20 tegelijk opent en niet alle deo busjes gaat testen maar daar hebben ze soms een tester voor liggen.dan is het geen probleem ik doe het altijd zo met oa wasverzachter of wasmiddel of deo busje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ eerlijk, de wasverzachter en wasmiddel ok, maar deobusjes moet je echt dichtlaten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan een heel klein beetje in de dop spuiten dan is er niet veel aan de hand en het wel bij 1 of 2 laten en niet 10 verschillende proberen want ja dan wordt het te