Zijn er meer mannen homo dan er vrouwen lesbi zijn?

Dat vraag ik mij weleens af, omdat ik veel meer mannen ken, dan vrouwen. Ook op tv valt me dat op. Maar is het ook echt zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Hoeveel mensen er homoseksueel zijn, is niet te zeggen. Je kunt natuurlijk niet zien aan de mensen of ze wel degelijk al homoseksuele ervaringen hebben gehad.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat minstens één op twintig ouders een homoseksueel, lesbisch of biseksueel kind heeft. Daaruit kan men dus afleiden dat 5 tot 10 procent van de bevolking holebi is. De vraag is natuurlijk wie tel je allemaal mee? Als je iedereen optelt die ooit al eens homoseksuele gevoelens of fantasieën heeft gehad kom je op een veel hoger percentage uit. Ook veel heteroseksuelen hebben namelijk dergelijke fantasieën. Als je mensen telt die zich openlijk homoseksuelen noemen kom je op een lager cijfer uit. Niet iedereen met homoseksuele gevoelens en/of contacten is daar open over en noemt zichzelf homoseksueel.

Hoeveel mensen er homoseksueel zijn, is niet te zeggen. Je kunt natuurlijk niet zien aan de mensen of ze wel degelijk al homoseksuele ervaringen hebben gehad. Dus als je 500 leerlingen in een school hebt dan zijn er minstens 50 meisjes of jongens die holebi zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt misschien zo omdat mannen er minder moeite mee lijken te hebben dan vrouwen. Bij mannenkleeft het imago aan ze een soort gordon te zijn en dta vindne veel mensen lekker gezellig en miscchien is het daarom voor mannen makkelijker uit de kast te komen. Voor vrouwen ligt dit vaak toch gevoeliger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee. Weet wel dat in mijn omgeving meer vrouwen bisexueel zijn, wellicht zit daar het verschil.