Wie heeft er ervaringen met stage lopen bij dementerende ouderen?

Of gewoon werkt met dementerende ouderen. Ik ga namelijk stage lopen bij dementerende ouderen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik werk zelf bij dementerende ouderen op een groepsopvang. Waar je op kunt letten: -Zoveel mogelijk meegaan in de belevingswereld van de oudere en niet er tegen in gaan. Dit om een gevoel van veiligheid te waarborgen. -Geen moeilijke vragen stellen, waar de oudere het antwoord niet meer op weet. Bijvoorbeeld, wie was er net op bezoek, als de dementerende dit allang weer vergeten is. -Zorgen voor rust op de groep met niet al te veel prikkels. -Duidelijk praten met niet al te lange, moeilijke zinnen. -Activiteiten aanbieden die aansluiten bij de belevingswereld van de dementerende, b.v. liedjes luisteren van vroeger, liedjes zingen van vroeger, boeken of fotoboeken kijken van vroeger, oude films kijken, wandelen. Een gesprek voeren over een onderwerp dat hen belangstelling heeft, zoals b.v. de thuissituatie vroeger.

Wat leuk! Ik zelf heb het ook een keer gedaan dus hier wat advies van mijn ervaring: - praat duidelijk en hard. Vaak luisteren of horen ze niet goed. - wees geduldig. Ze begrijpen op die leeftijd niet meer zoveel dingen en ze zijn niet erg snel. - wees altijd vriendelijk! - weet wat je doet! Dat vinden ouderen fijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100