Waarom zou je belasting moeten betalen voor het dragen van een hoofddoek?

Volgens mijn heeft wilders te veel waterstofperoxide ingeademd en is het in zijn bol geslagen.
Eigenlijk te treurig voor woorden.

Toegevoegd na 1 minuut:
mijn= mijn mening

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik dan de enige (met Marleen geloof ik) die dit voorstel van Wilders ziet als eens sarcastische grap die onderdeel is van zijn "conference" gisteren welke nu door de media aangegrepen wordt om een deel van de anti-Wilders clan op de kast te jagen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een lange reeks van sarcastische grappen dan. Maar ik hoop dat het zo is. Ik kan wel tegen een goeie grap. Alleen nemen velen hem serieus en zijn het met hem eens. Dat is de grap. Hij zal wel in een deuk liggen. Ik stel een deukbelasting voor:)
Of een extra heffing op waterstofperoxide.
Of een extra tolheffing voor elke geblondeerde man die Venlo wil verlaten.

Het beste antwoord

ik neem aan dat dit niet een seriueze vraag van je is maar meer een soort uiten van ongenoegen jegens dhr Wilders.

Ik zal proberen te antwoorden:

dhr Wilders is bekend om zijn haat richting de Moslims. Hij zal er dan ook alles aan doen om het deze bevolkingsgroep in Nederland zo moeilijk mogelijk te maken.
Gister bij Pauw en Witteman zei Dhr Marijnissen heel terecht'' de tolerantie moet van 2 kanten komen. wij moeten tolerant zijn naar onze ''moslim medemens'' maar zij moeten ook zeer zeker tolerant naar ons zijn''

Het verwarrende is alleen dat wilders niet alleen zijn ''standpunten '' op deze manier met het volk wil delen het werkt vaak alleen maar averechts, hij zet hiermee wederom aan tot haat en krijgt de aandacht die hij wil:

Het recept is simpel en doeltreffend. Je hebt er een vijand voor nodig – in dit geval de moslims – waarmee je de publieke opinie bespeelt en als je dat goed doet en handig gebruik maakt van de fouten die de vijand zelf maakt, dan is je kostje gekocht.

het leuke is dus dat er weer allerlei mensen opstaan en roepen ''dit kan niet, dit is belachelijk, echter vergeten deze mensen dat zij wederom meedoen aan het geven van aandacht aan Dhr Wilders waar hij zo om roept.

Slim of niet slim?

Kortom, de uitspraken van wilders moet je niet zo nauw nemen, hij wil enkel wat mensen aanspreken, beledigen en hiermee de aandacht op zn partij vestigen.

heel slim als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist ; scheelt me een lang antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch zijn veel Nederlanders het eens over het gegeven dat de hoofddoekjes het straatbeeld in diverse grote steden verpesten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ken je het liedje:''iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen''? Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen Rood, zwart, wit, geel, jong, oud, man of vrouw
In het donker kan ik jou niet zien
Maar deze is van ons aan jou
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amen! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1/2

Andere antwoorden (14)

Ik zeg 19% BTW voor de aanschaf van de doek zelf, maar verder niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt een antwoord maar dat ben ik helemaal met je eens. Laat hem er zelf maar beter een gaan dragen met dat rare haar van hem. Voor de rest ben ik niet zo politiek bezig maar dit las ik vanochtend toevallig ook.

Hoe serieus wil je dan genomen worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders dan de btw die je betaalt bij de aanschaf van de hooddoek of de stof is er geen enkele reden te verzinnen. De enige reden is dan ook omdat Wilders (de PVV) dit graag wil. Wellicht voor sommige mensen een goede reden om eerst eens na te denken voordat ze hun stem aan deze partij toevertrouwen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wilders is ziek in ze hoofd. Die gast spoor niet. !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij weet van gekkigheid niet meer wat ie moet verzinnen.

(Gaat ie nu ook belasting heffen op al die stringetjes die zo massaal gekocht worden?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de toch al gespannen verhoudingen tussen allochtonen en autochtonen verder onder druk te zetten en om Nederland internationaal voor lul te zetten. Daarnaast zou je deze maatregel ook kunnen invoeren om het laatste restje geloofwaardigheid van politici en onze democratie kapot te maken. Ook zal het inhouden dat de vrijheid waar Nederland de nek om wordt gedfraait (ironisch genoeg door de partij van de Vrijheid) Daarnaast zou het voor mij persoonlijk inhouden dat ik uit Nederland emigreer als dit voorstel wordt aangenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige uitlatingen van wilder zijn noch pragmatisch geinspireerd noch gefundeerd uit een al bestaand politieke overtuiging. dit is er een van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien geeft hij juist zulke stupide antwoorden om het kabinet duidelijk te maken waar die groep zelf mee bezig is.Ook uiteindelijk eng maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij geeft gewoon aan dat ie tegen onderdrukking van de vrouw is. Want 't zijn de mannen die 't de vrouwen opleggen. Alleen een ietwat merkwaardige manier om 't op deze manier onder de aandacht te brengen.
In elk geval moeten de mannen die dat graag van hun vrouw willen, maar die 1000 euro betalen - en niet de vrouwen die 't zelf eigenlijk helemaal niet zouden willen. Maar omdat moslims gewoon zo opgroeien, zien ze 't als iets heel normaals. 'T is te zien als een sociale noodzaak als je moslim bent. Je wordt gewoon met de nek aangekeken als je 't niet doet.

Maar belasting betalen is in dit geval net zulke extreme onzin als drugs gedogen. Je moet kiezen: wel of niet toestaan. En niet gedogen daar waar waarden in 't spel zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitlatingen van de heer Wilders zijn gericht op het krijgen van aandacht, véél aandacht, overal aandacht.
En gezien het feit dat jij zijn opmerking zo serieus neemt dat je er een GV discussie over begint lukt hem dat aardig.
Ik denk er niet eens over na!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoofddoek dragen is net zo iets als een pruik dragen voor de joodse vrouwen (die ook een religieuze verplichting hebben om hun haar te bedekken). Ook islamitische mannen moeten eigenlijk hun haar en lichaam discreet bedekken. Dat ze dat vaak niet doen hangt van hun opvoeding en gedrag af niet van de regels zoals die in de koran staan.

Waarom zo moeilijk doen over een hoofddoek, die vrouwen dragen het met trots, voor hun is het een uiting van hun identiteit. Laat ze gewoon, het is toch een vrij land. Emancipatie en hoofddoeken heeft niets met elkaar te maken. Dat sommige islamistische vrouwen thuis blijven en niet werken of studeren veranderd niet als ze hun hoofddoek niet meer zouden mogen dragen. Sterker nog dan willen ze helemaal niet meer naar buiten, hoe emanciperend is dat ? Ik ken veel vrouwen met hoofddoeken die gestudeerd hebben en werken, dat is toch genoeg, wat verwacht Wilders nog meer van deze vrouwen ? Ik ken ook veel heel traditionele nederlandse vrouwen die werken, koken, het hele huishouden doen, voor de kinderen zorgen en ga zo maar door, terwijl hun man lekker met zijn biertje voor de tv zit of lekker in het cafe zit.

Ik weet niet of Wilders een vrouw heeft maar ik vraag me af of zij wel het toonbeeld van emancipatie is.

Trouwens in de jaren 50 en 60 was het heel normaal en modieus voor nederlandse, westerse vrouwen om een hoofddoek te dragen. Zou je alleen een hoofddoek mogen dragen als de grote modehuizen zeggen dat het goed is ? Dat is dom, die willen gewoon voorschrijven wat iedereen moet dragen om hun eigen kas te spekken.

Kortom, laat Wilders maar lekker allerlei gekkigheid verzinnen. Nederland is een vrij land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dhr Wilders is er op uit een reactie uit te lokken en doet dat door een ridicule belasting voor te stellen,natuurlijk weet hij ook dat deze belasting en niet komt en hij zou hem ook niet in willen voeren als hij het zou kunnen,maar niet alleen Dhr Wilders roept in Den Haag rare dingen ,al onze politici roepen dergelijke onzin,zo riep Wouter Bos dat het helpen van de banken geld zou opleveren,nu we weten dat de staatsschul op recordhoogte staat moeten we gaan inleveren om die terug te brengen,waar is dat geld wat de banken zouden verdienen voor onze staatskas. De uitspraak was net zo onzinnig alleen beter verpakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag zelf geeft al aan dat je de onderliggende gedachte van de vraag van Wilders al niet snapt en ook zelf er over nadenkt.

Hij laat zien dat je met de meest idiote vraag nog een serieuze discussie krijgt in de kamer. En dat geen enkele politici gister zei: mijnheer Wilder ik heb u door. Ik ga niet met u in discussie hierover totdat u een echte vraag stelt. Nee ze gaan nog debatteren met hem ook.

En hijzelf verdient de stemmen niet hoor. Dat doen de andere partijen voor hem. En nog met plezier ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, buiten dat ik het inderdaad een redelijk domme actie vind, is de vraag zelf niet zo heel erg dom.

Zeker niet als je het combineert met de vraag wat zo'n allochtoon nou eigenlijk kost?
We betalen tenslotte al overal voor, wat eigenlijk waanzinnig is.

Een aantal voorbeelden:
Als je in eigen land op een camping gaat staan, moet je toeristenbelasting betalen. (waarom? ik ben een burger, en dus geen toerist.)

Als je je hondje uitlaat en tegen de boom laat plassen, is dat geen probleem. Je betaald immers hondenbelasting.
Als je echter zelf tegen een boom plast, krijg je 60 euro boete voor wildplassen.
Waarom? Ik ben niet wild, maar uiterst beschaafd. Ik plas niet tegen andermans eigendom, en ik betaal al 30%+ van mijn inkomsten aan belastingen.

Als ik afval uit mijn tuin in mijn voortuin zet, loop ik kans op een boete wegens straatvervuiling e.d.
Als de lokale paardenclub weer eens een rondje maakt, en stoep en fietspaden tijdens het wandelen onderschijt, maar geen enkele ambtenaar zich daar druk om.

En zo kun je er zelf nog veel meer bedenken aan onzinnige dingen waar wij tolerante (lees: volledig gehersenspoelde) nederlanders voor betalen.

Dus rijst weer de vraag, waarom dan geen onzinnige belasting op hoofddoekjes? We hebben er immers toch al genoeg.

Persoonlijk irriteer ik mij wel eens aan al die hoofddoekjes.
En dan vooral aan het meten met meerdere maten omtrend regeltjes, die voor iedere inwoner gelijk zouden moeten zijn, en waar ongeacht welk geloof nooit een uitzondering op zou mogen zitten. (bijv. paspoortfoto's).

Helaas missen we een ruggengraat in zowel onze politiekers als ons ambtelijk orgaan.
En daar kan zelf een blaaskaak als Wilders helaas niets aan veranderen.