Hoe kan het dat de loto de hoofdprijs gegarandeerd laat vallen?

De trekking van de balletjes is toch altijd live, dit betekent dan toch dat er gesjoemeld wordt met de balletjes? Hoe kan je het anders garanderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee de trekking is nooit live.

Toegevoegd na 5 minuten:
Er wordt ook inderdaad gesjoemeld. Lees het volgende verhaal verder op onderstaande site: Lotto
Is de duidelijkste in oplichten van mensen.

Vroeger zag je in een live-uitzending de trekking van de lotto. Iemand draaide in de studio de korf met balletjes, en er was duidelijk niet mee geknoeid. Soms won zelfs iemand in het publiek een prijs terplekke.

Nu zie je niet meer een persoon draaien aan de korf. De ballen vallen nu snel achter elkaar in de buisjes. Het is niet meer live.

prijzenpakket
De lotto heeft standaard elke week een jackpot van 6 miljoen euro, en een hoofdprijs van 1 miljoen euro. Een lot kost €1,50.
Een deel van de opbrengsten gaat naar een goed doel.

Als er 3 miljoen loten verkocht worden per week (lijkt al bijna niet haalbaar in mijn ogen) is de jackpot gedekt voor 4,5 miljoen euro.
Als de lotto werkelijk een kansspel is, bestaat in theorie de kans dat elke week de Jackpot kan vallen. Dit zou een verlies betekenen van 1,5 miljoen euro voor de lotto.
En dan zijn er nog de meer dan 500.000 andere "prijzen" die zijn gevallen.

Dit is ook de reden dat de jackpot dus zelden valt, tenzij de opbrengsten inmiddels hoog genoeg zijn.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=29&t=91326
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken had je dan 6 cijfers goed + kleur. Dit keer werd gekeken naar wie de meeste balletjes goed had + kleur.
In dit geval waren er (ik dacht 9) mensen met 5 balletjes + kleur goed en zij mogen de prijs nu verdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel eenvoudig: Je neemt de trekking op, kijkt of de hoofdprijs is gevallen, zo niet dan trek je de hoofdprijs opnieuw. Net zolang tot de computer een of meer loten met de hoofdprijs vindt.