Kunnen we de manipulatie die de media en de politiek op ons loslaten stoppen?

Ik word niet goed van de lobby en het hersenspoelen van de massa. IS er een crisis of wordt het er alleen maar bij ons ingepompt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik twijfel er niet aan dat er een crisis is, hoe ernstig die exact is kan ik niet inschatten. Maar media en politiek beinvloeden altijd hoe het nieuws op ons gebracht wordt, of dat nou bewust of onbewust is. Echte objectiviteit bestaad niet, maar ik kan eerlijk gezegd niet geloven dat er sprake is van ware propaganda.

een leuk boek over dit onderwerp is 'Het zijn net mensen' van Joris Luijendijk, hij beschrijft hier exact hoe de media en politiek werken aan de hand van het midden oosten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nou er is wel een crisis. Als je er niets over wil horen, lezen en zien. Geen t.v. kijken, kranten lezen enz. Dus als het ware je kop in het zand steken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien als je een hele sterke lobby start.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is een crisis, wel de schult van amerika, echter ook die van de rest van de wereld, want die volgt de amerikaanse economie. Kijk maar naar dubai etc. Die bloeien nu toch echt op
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, doe je eigen research, maak jezelf bekend met de materie en bepaal altijd de bron achter het nieuwsbericht, zodat je een inzicht hebt wie die bron representeerd.

Ja er is een crisis en juist door eigen onderzoek wist ik het al in 2004 dat de financiele crisis van 2008/2009 zou komen. De echte crisis is echter niet direkt een financiele maar één van energie. Het enomeen heet Piek olie of peak oil. De wereldwijde productie van alle vormen van energie kan de navraag niet meer dekken. Daardoor zijn de produktiekosten gestegen. Dat heeft er weer voor gezorgd dat de konsumptie is gaan stokken waardoor de navraag aan energie weer daalt en dus ook de prijs. Zodra de prijs weer op een gebruikelijk niveau is gekomen gaat de navraag van produkten weer omhoog en dus ook de navraag naar energie en dus ook de energieprijs. Dit is een negatieve cyclus waar we niet uit kunnen komen zonder drastisch de konsumptie naar beneden te brengen of voldoende goedkope alternatieve energie. En dit is ook wat er nu gebeurd. De wereldeconomie moet op een spaarvlammetje worden terug gedraaid, om nog voldoende energie over te houden in de toekomst om de ontwikkeling naar een andere goedkope energiebron mogelijk te maken. Ik leg de nadruk op goedkoop omdat dit juist van elang is vanwege de produktiekosten. Daar bovenop komt ook nog dat er meer geld in omloop is dan wat er werkelijk aan energie is opgewekt.