hoe noem je iemand die niet stopt als je zegt...?

als je zegt ''stop er nou mee'' en dan doen ze het express nog een keer alleen om jou te irriteren? hoe noem je zo een persoon? is het een soort gedrag? ja kijk ik weet mijn vraag slaat nergens op maar ik ken zo'n een iemand en ik zou graag willen weten hoe je er mee om zou moeten gaan?

thanks;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een puber

Antwoorden (13)

Een pestkop. Negeren geeft het beste effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een treiteraar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo iemand zou je recalcitrant kunnen noemen. Een dwarsligger. Dat komt op hetzelfde neer.

Provocatief zou je hem ook kunnen noemen, als hij het doet alleen maar om jou uit te dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
recalcitrant is iets heel anders...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Recalcitrant is weerspannig(dwars), hoezo is dat nou iets heel anders? Pak eerst een woordenboek voordat je commentaar gaat leveren.
Pain in the ass!

Zo'n figuur zoekt zijn en jouw grenzen op.
Waarschijnlijk zit ze iets dwars wat ze op jou botvieren.
Er zijn vele manieren om dit op te lossen.
Negeren, ram erop, een gesprek aangaan, het zelfde doen wat ze bij jou doen....
Het beste is echter de eer aan jezelf houden en die gast negeren.
(of erop los rammen dat ze ermee stoppen...:P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er ook eens op hoe je dat "Stop er nou mee"zegt. Als je het half lachend zegt is de boodschap onduidelijk.Maar als je het echt duidelijk boos en geirriteerd zegt en hij gaat dan nog door, dan voelt die persoon zich vast erg stoer en machtig, vooral als er mensen omheen staan die er om lachen. Niet meer reageren dan, draai hem gewoon de rug toe. Dan wordt zijn gedrag openlijk door jou afgewezen en genegeerd en dat voelt hij heel goed. Misschien heeft hij thuis niks te vertellen en reageert zijn frustratie dan buitenshuis af op anderen. Dat is best zielig, maar daarom hoef jij het niet te accepteren.
Het is ook mogelijk dat je die persoon probeert één op één te spreken te krijgen en dan vraagt waarom hij dat eigenlijk doet? Wat hij daarmee denkt te bereiken. Dat het toch veel leuker is om gezellig met elkaar om te gaan.
Maar ik ken die persoon niet dus wie weet is dat geen optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vervelende klier.
12 jaar geleden
Een doordrammer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
dat woord kwam ook in me op.
+1
eigenwijs en koppig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er aan waarom iemand door gaat.
als het iemand niet stopt omdat hij/zij gewoon vervelend wil zijn vind ik iemand een pestkop.

maar soms kan iemand ook door gaan met iets zeggen omdat iemand zich bezorgt maakt over de persoon waar wat tegen gezegd word.
soms wil die persoon dan niet de waarheid horen of in ieder geval niet luisteren dat iemand zich zorgen maakt.
vaak helpt in z'on geval gewoon oprecht luisteren beter.
mensen willen vaak serieus genomen worden. en mensen willen ook graag dat er geluisterd word naar een motivatie of mening. als je dat gedaan oprecht gedaan hebt. dan vind ik dat iemand wel moet stoppen. maar dan kun je ook zeggen. stop! heb naar je geluisterd. en zal rekening houden met je gevoel ( voor zover dat gaat)

luisteren en begrip tonen is vaak echt het halve werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is iemand die aandacht vraagt, niet echt empatisch is, of niet weet hoe zich te gedragen (geen houding weet te geven)

vraag dus eens op de man af waarom het woordje 'stoppen' niet voldoende is. (uiteraard wel op een moment dat de persoon niet irri loopt te doen)

tot die tijd kan je duidelijk zeggen:
wil je daar mee stoppen? en als dit niet duidelijk genoeg is:
IK wil dat je NU stopt want IK vind dit #niet# prettig of grappig.

helpt het niet dan draai je je op en loopt je rustig een paar meter verder. hoe meer je er op in zal gaan, hoe groter de neiging bij sommigen is om toch nog door te gaan.

ik weet niet of je mondeling in staat bent om je mannetje te staan, maar het helpt vaak om de betreffende persoon eventjes voor schut te zetten:
b.v. ach kleutertje toch....ik snap dat je aandacht van me wil hoor, maar VRAAG het me dan gewoon, dan hoef je jezelf niet zo voor schut te zetten.

(overigens is een dergelijke opmerking alleen geschikt voor personen die empathisch genoeg zijn om te kunnen begrijpen dat het vreselijk irritant voor je is, ofwel: zielige pestkoppen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stop er nou mee is nog niet helemaal definitief in die zin zit nog wel een soort toekenning van het mag nog wel een keertje , dat ligt aan het woordje nou...
wees gewoon kort en bondig stop ermee of kappen nu! moet wel duidelijk zijn. gaat hij zij door negeren.
Maar blijf jij er last van houden en baal je er echt van en gaat het door wordt dan maar eens boos....

Je kan hem haar ook gewoon eens zeggen dat je het echt niet grappig vind dat hij zij dit steeds zo doet misschien is het een gewoonte van die persoon en krijgt zo inzicht in dat het niet leuk is als je de indruk hebt dat het expres gedaan wordt is het een vorm van plagen/pesten.Zeker als je eerder duidelijk gemaakt hebt dat je dit niet waardeert.

Zit je in een situatie van school kan je met mentor spreken wat je hiermee aanmoet als het je zelf niet lukt.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je vraag kan je niet opmaken of het om een man, vrouw, nederlander, buitenlander, jong of ouder persoon gaat. Daar kan veel verschil in zitten qua manier van omgang en je reactie op zo'n persoon. Is het een gewelddadig type? Is het puur een zwak persoon die denkt mensen te kunnen kwetsen met woorden? Heb je zelf veel zelfvertrouwen? Ik heb het boek Respect van Hans Kaldenbach net gelezen. Ik denk echt dat je daar wel iets van kan opsteken, hoe om te gaan met sommige situaties. Succes in ieder geval. Laat niet over je heen lopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me iemand die een flinke pervasieve persoonlijkheidsstoornis heeft.
Het kan ook ernstig Borderline zijn
Soms kunnen mensen met bovenstaande stoornissen niet waarnemen dat je van slag raakt als ze doordrammen.
Het lijkt dan pesten, maar bij bovenstaande aandoening herkennen ze je signalen niet en zitten ze gevangen in hun eigen gedachtenwereld.

Als ze het wel expres doen dan zijn het in mijn ogen etterbakken.