Wat bedoel je met 'allochtonen'? Uitgeprocedeerde asielzoekers moeten terug maar dat lukt vaak niet omdat het land van herkomst geen reguliere regering heeft of 'ons' probleem domweg niet begrijpt, zoals China, waar al veel te veel Chinezen leven, zoals de overheid daar vindt. Twee jaar geleden ging het om ongeveer tienduizend asielzoekers. Dat aantal ligt momenteel een stuk lager, vermoed ik, omdat het aantal asielzoekers de afgelopen jaren een stuk teruggelopen is.

Verder leven er in Nederland nogal wat inwoners die zelf of waarvan de ouders niet in Nederland zijn geboren. De meesten wonen volstrekt legaal in Nederland en worden dus niet 'terug'gestuurd. Dat geldt overigens ook voor mijn voorouders. Dan heb je het over een jaar of vierhonderd geleden maar voor mij maakt dat in principe geen verschil.